מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עשירית מתושבי בארי נהרגו, הרצוג: "בטוח שהם יקומו מעפר"

נשיא המדינה ורעייתו נפגשו עם תושבי קיבוץ בארי שנמלטו מהתופת: "בארי ייזכר לעד כסמל של גבורה עילאית ושכול כבד מנשוא. בעודנו מנחמים הגיעו עוד ועוד בשורות איוב מרות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/10/23 13:56 כח בתשרי התשפד

עשירית מתושבי בארי נהרגו, הרצוג: "בטוח שהם יקומו מעפר"
הכניסה לבארי אחרי התופת, צילום: Yossi Zamir/Flash90

על רקע הטרור האכזרי שפקד את תושבי עוטף עזה והדרום, נפגשו הבוקר (שישי) נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל עם תושבי קיבוץ בארי אשר שוהים כעת במלון במועצה האזורית תמר-ים המלח. נזכיר שקיבוץ בארי הוא אחד מיישובי עוטף עזה אליו פרצו עשרות מחבלים ורצחו בפעולות ברבריות כעשירית מתושבי הקיבוץ. התושבים שיתפו בסיפורי הגבורה הכואבים, והאבדות הקשות והכבדות אותן ספגו, והציפו בפני הנשיא את הקשיים והצרכים העולים בעת הזאת.

הנשיא עם תושב בארי

הנשיא עם תושב בארי | צילום: דוברות בית הנשיא

מיכל הרצוג עם ילדי בארי

מיכל הרצוג עם ילדי בארי | צילום: דוברות בית הנשיא

נשיא המדינה, יצחק הרצוג, אמר במפגש הכואב: "בארי ייזכר לעד כסמל של גבורה עילאית ושכול כבד מנשוא. הבוקר באנו למקום מקלטם כדי לחבק, לבכות, לשמוע ולחזק את הגיבורות והגיבורים שעברו טבח ואסון בלתי נתפס. כל כך הרבה מהקיבוץ נרצחו, אבדו, נחטפו. בעודנו מנחמים הגיעו עוד ועוד בשורות איוב מרות. הם וכל יישובי האזור מחכים להרבה תשובות בנושאים רבים וכואבים. קשה לדמיין קוממיות מתוך החורבן - אך אני בטוח, בהכירי את עוצמת קהילת בארי ודומותיה, שהן יקומו מעפר ויפרחו מחדש כחלק מהפסיפס המרהיב של העם המופלא שלנו".