"בזבוז של כספי ציבור" אחרי הביקורת: גלית דיסטל אטבריאן התפטרה מתפקידה כשרת ההסברה

שישה ימים של מלחמה איומה הספיקו לשרת ההסברה מהליכוד כדי להגיע להחלטה: "חוזרת לשרת אתכם מהכנסת" | המשמעות: חבר הכנסת אביחי בוארון, שנכנס במסגרת החוק הנורבגי, יאלץ לפנות את מקומו

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 12/10/23 23:19 כז בתשרי התשפד

אחרי הביקורת: גלית דיסטל אטבריאן התפטרה מתפקידה כשרת ההסברה
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מתקפת הפתע האיומה שהכתה בישראל בשמחת תורה הביאה למספרי קורבנות שטרם נראו כאן בארץ. מיד עם הבנה של מימדי האסון, התחילו גופים פרטיים ואזרחים דואגים לדאוג גם לשמה הטוב של ישראל בעולם, ובאמצעות התגייסות בלתי נדלית דאגו להראות את הזוועות שהתחוללו בעוטף. שרת ההסברה גלית דיסטל אטבריאן, שספגה ביקורות קשות בתקופה האחרונה על משרדה, הודיעה הערב (ה') על התפטרותה.

"ראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל"

כך היא כתבה בציוץ שהעלתה לחשבון הטוויטר שלה: "בתחילת השבוע, ראש מערך ההסברה החליט למנות את משרד התפוצות לאחראי על פעילות ההסברה של מדינת ישראל בזירה הבינלאומית לצד הפעילות השוטפת של משרד החוץ. אני מכבדת את ההחלטה הזאת".

הרס באשקלון לאחר נפילת רקטות, אתמול |

הרס באשקלון לאחר נפילת רקטות, אתמול | , צילום: Chaim Goldberg/Flash90

היא מפרטת כי למשרד התפוצות יש הרבה יותר משאבים, כוח אדם, סמכויות ויחידות סמך מאשר למשרד ההסברה שקיבל את התקציב הראשוני שלו רק לפני 17 שבועות ונמצא עדיין בשלבי הקמה. "אגו בצד – טובת ישראל לפני הכל, בטח בשעת מלחמה קשה כל כך. על משרד ההסברה הוטלה המשימה של חיזוק החוסן הלאומי. אלא שקיים כבר שר מוכשר מאוד לענייני חוסן לאומי, יש את פיקוד העורף, יש ארגונים אזרחיים שעושים עבודת קודש ואם לומר בכנות - אני לא מצליחה למצוא כעת שום הצדקה לכפל הסמכויות הזה".

עם ישראל זקוק לכל שקל

עוד הוסיפה כי הפעלת משרד ממשלתי היא עניין יקר ועם ישראל זקוק לכל שקל. "וכשאני רואה את משרד ההסברה שהתרוקן מהסמכויות שניתנו לו מלכתחילה – אין לי אלא להודות ביושר שכל יום בו הוא מופעל מעתה ואילך מהווה בזבוז של כספי ציבור. בקונסטלציה הנוכחית המשרד הזה לא יכול לתרום למדינה תרומה משמעותית וטובת המדינה חשובה לי יותר מהכל".

תקיפות ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל

תקיפות ברצועת עזה במהלך מלחמת חרבות ברזל, צילום: Atia Mohammed/Flash90

המשמעות: אביחי בוארון עוזב את הכנסת

בסיום דבריה איחלה השרה לשעבר לשר התפוצות שיקלי הצלחה בתפקידו, "משוכנעת שהוא ימשיך לעשות עבודה מצויינת. אני מודה לראש הממשלה על האמון שנתן בי ומפצירה בו להעניק את תקציב המשרד כולו ישירות לאזרחים בדרום". נציגת הליכוד לא שכחה להודות לצוות משרדה המצוצמם, שעבד לילות כימים ביצירת סרטונים והקמת קבוצות משפיענים כדי להגן על ישראל בעולם. "הם עשו עבודה שקטה, אפקטיבית ויעילה מאחורי הקלעים. אלף אלפי תודות. חוזרת לשרת אתכם מהכנסת.
עם ישראל חי". יש לציין כי חבר הכנסת הסרוג אביחי בוארון, שנכנס במסגרת החוק הנורבגי, יאלץ לפנות את מקומו עבורה.