מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

נלחם גם אחרי שנורה בראשו: איבריו של עמיחי רובין ז"ל הצילו חיים

עמיחי רובין ז"ל, לוחם גולני, גילה גבורה יוצאת דופן כאשר נלחם במחבלי חמאס גם אחרי שנפצע קשות. לאחר שבבית החולים קבעו את מותו - בני משפחתו החליטו לתרום את איבריו, שהושתלו בחמישה בני אדם

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/23 09:58 כז בתשרי התשפד

נלחם גם אחרי שנורה בראשו: איבריו של עמיחי רובין ז"ל הצילו חיים
עמיחי רובין ז"ל, צילום: באדיבות המשפחה

לוחם גולני עמיחי רובין ז"ל, התקבל בשבת בצהריים במרכז הרפואי הדסה עין כרם, לאחר פגיעת ירי קשה בראש. למרות מאמצי הרופאים להצילו, נקבע אצל עמיחי מוות מוחי. באצילות נפש משפחתו בקשה לתרום מאיבריו להצלת חיים.

בעקבות זאת, בזכות החלטת משפחתו ניצלו חייהם של חמישה בני אדם: ריאות הושתלו בבן 70 בבילינסון, כבד בבן 23 באיכילוב, ואונת כבד בבן 8 בשניידר. כליה אחת הושתלה בבת 29 בבילינסון וכליה נוספת בבת 7 ברמב"ם.

"אח וחבר אהוב מאד, שכולם שמחו להיות בחברתו"

משפחתו של עמיחי כתבה: "עמיחי רובין הי"ד, בן 23 בנופלו, הוא בנם השלישי של ישי ובתיה רובין, ממייסדי גרעין אומץ בעכו. מגיל צעיר היה שותף לעשייה ונתינה, עניו וצנוע, אח וחבר אהוב מאד, שכולם שמחו להיות בחברתו".

לוחמים בדרום

לוחמים בדרום, צילום: David Cohen/Flash90

בני המשפחה סיפרו כי בנובמבר האחרון התגייס לגולני לגדוד 51: "עמיחי היה חייל מצטיין ומתוכנן היה לצאת לפיקוד בחודש הבא. בשבת, רובין וחבריו היו במוצב סמוך לגבול עזה, כאשר החלה המתקפה הרצחנית של מחבלי החמאס. בשל ההטעייה של הפגזת מרגמות כולם רצו למבנה הממוגן ללא אמצעים וכלי לחימה. עמיחי היה מהראשונים שהסתערו והשיב אש עם הנשק שלו תוך שהוא הורג מחבלים רבים ואף מציל חברים שלחמו לצידו".

"נפגע מקליע בראשו שפגע במוחו, ולמרות זאת המשיך ללחום"

עוד תיארו את גבורתו של בנם: "במהלך הקרב נפצע מירי ברגלו, התיישב והמשיך להילחם. לאחר מספר דקות נפגע מקליע בראשו שפגע במוחו, ולמרות זאת המשיך ללחום עוד כ- 20 דקות ארוכות עד שהתמוטט. עמיחי וחבריו חולצו מהשטח לאחר יותר משש שעות ששהו תחת אש. הוא הגיע לבית החולים הדסה עין כרם ללא הכרה". כאמור, אתמול קבעו הרופאים את מותו. הוא הותיר אחריו הורים, ושבעה אחים ואחיות.

קבריהם של חללי מלחמת חרבות ברזל בהר הרצל

קבריהם של חללי מלחמת חרבות ברזל בהר הרצל צילום: Chaim Goldberg/FLASH90