תרגיל ההונאה של חמאס - והעמידה של חיל הים: "הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה"

גם בגזרה הימית קיוו בחמאס להפתיע את ישראל, אלא שמולם עמדו לוחמי הים של זרוע הים: "כוחותינו עמדו תחת אש מסיבית. הצלחנו לחסל עוד 30 מחבלים במרחב שבין קצא"א לגבול ישראל עזה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 17:43 כה בתשרי התשפד

תרגיל ההונאה של חמאס - והעמידה של חיל הים: "הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה"
חיל הים, צילום: דובר צה"ל

לחיל הים, האחראי על המרחב בימי של רצועת על רצועת עזה, יש בסיס סמוך לנמל אשדוד ממנו הוא יוצא למשימות בט"ש והגנה מול חופי הרצועה. מתקפת חמאס שהחלה בבוקר יום שבת, כללה גם כלים ימיים. "בשעה 6:30 של יום שבת הבחנו שיוצאים מתוך מרחב הדיג העזתי מספר כלי שיט עזתים לעבר ישראל", מספר גורם בכיר בחיל הים בשמו של מפקד בסיס חיל הים באשדוד אל"מ איתן פז.

תרגיל ההונאה של חמאס

"מדובר היה בשלוש סירות גומי, ועוד סירת דיג. בסירת הדיג השתמשו כתרגיל הונאה, כדי שנחשוב שמדובר בכלי אזרחי. על כל סירה היו בין שישה לשמונה מחבלים חמושים", הוא צוטט באתרים השונים. כלי השייט יורטו בהצלחה, אך כלים נוספים הצליחו להגיע לגזרת זיקים.

חיל הים, ארכיון

חיל הים, ארכיון צילום: דובר צה"ל

"שני כלים נוספים דרומיים יותר הצליחו להגיע לחוף סמוך לזיקים. רוב המחבלים הושמדו אחרי שבוצע עליהם ירי", מספר הגורם. "כוחותינו עמדו תחת אש מסיבית של תלול מסלול, מרגמות, רחפנים וגם מכלי השיט. עברנו מיד למצב חירום והקפצנו עוד כוחות. פיזרנו את הכלים שלנו, שיהיו מוכנים לעוד אירועים מתפרצים".

"הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה"

לאחר מרווח נשימה, סייעו בחיל הים גם לכוחות היבשה. "ירינו אש מאסיבית בסיוע לכוחות במרחב הגדר במקום שבו היא נפרצה. גם שם פגענו במחבלים וסיכלנו נסיונות של טרקטורים הנדסיים להוציא גופות או נפגעים של חמאס לרצועה".

"ביממה לאחר מכן, בין שבת לראשון בצהריים, הצלחנו לחסל עוד 30 מחבלים במרחב שבין קצא"א לגבול ישראל עזה. חלק מהזמן הסתייענו בכטמ"מ, הצטרפו אלינו כלים של שייטת 13. הצלחנו לייצר חגורת הגנה חזקה על כל הגבול הימי עם עזה", הוא מסכם.