משרד החינוך מודיע: גם מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ

בעקבות הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, משרד החינוך מודיע כי גם מחר לא יתקיימו פעילויות חינוך פיזיות ברחבי הארץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 16:16 כה בתשרי התשפד

משרד החינוך מודיע: גם מחר לא יתקיימו לימודים בכל רחבי הארץ
צילום: מרכז יב"ע

מלחמת חרבות ברזל: בעקבות הערכת מצב ביטחונית ובהתאם להנחיית פיקוד העורף, משרד החינוך מודיע כי גם מחר, יום רביעי, לא יתקיימו פעילויות חינוך פיזיות ברחבי הארץ. החל מיום ראשון לא מתקיימים לימודים בכל רחבי הארץ.

בזום שקיים היום (ג') שר החינוך יואב קיש עם ראשי הרשויות המקומיות והאזוריות, הודיע השר כי פעילות חינוכית פיזית לא תתקיים מחר. במקביל, יש אישור לפעילות מקוונת וזאת בתיאום עם מנהלי בתי הספר. כמו כן, תינתן אפשרות להחרגה למוסדות חינוך שירצו לקיים פעילות חינוכית פיזית מחר, בכפוף לאישור משרד החינוך ופיקוד העורף.

פיקוד העורף מזהיר: ההמלצות לפרק את דלת הממ"ד מסוכנות

אחרי אירועי הימים האחרונים והדיווחים על ההתבצרות בממ"דים בקיבוצים, יצאו ברשת מספר סרטונים שמסבירים איך לנטרל את דלת הממ"ד מבחוץ, פיקוד העורף מוציא הבהרה לבקשת "חדשות כיפה" ומתייחס לסרטונים: "בימים האחרונים מופצים סרטונים ושמועות ברשתות החברתיות אשר אינם מטעם גורמים רשמיים. סרטונים ושמועות אלו מסוכנות מאחר והם יכולים לספק מידע לא נכון ועלולים לסכן חיים".

לגבי דלתות הממ"ד מנחים בפיקוד העורף: "אחת האפשרויות שמוצעת, על מנת להגביר את הביטחון, היא פירוק ידית דלת הממ"ד על מנת למנוע ממנה להיפתח מבחוץ. חשוב להדגיש כי פירוק ידית הממ"ד פוגעת בתפקוד ויעילות הדלת ועלולה לסכן חיים. דלת הממ"ד נוצרה על מנת שתוכלו לפתוח אותה במצב חירום. על מנת לחסום כניסה מבחוץ ניתן להשתמש באמצעים יעילים ופשוטים שמונעים מהדלת להיפתח, אך לא פוגעים בשלמות הדלת, כמו חסימת הידית באמצעות חפץ כבד או קרש עץ".