מנכ"ל משרד ראש הממשלה מתנצל: "לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע"

יוסי שלי, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, סיפק אמש מספר אמירות אומללות במהלך הראיון, והבוקר נאלץ לפרסם התנצלות. "הצעירים שחגגו, ביניהן בת דודתי לורי האהובה שנרצחה, חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג"

שמחה ברנס שמחה ברנס, חדשות כיפה 10/10/23 12:21 כה בתשרי התשפד

מנכ"ל משרד ראש הממשלה מתנצל: "לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע"
יוסי שלי, מתנצל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מנכ"ל משרד ראש הממשלה יוסי שלי התראיין אמש (ב') בחדשות 12 וסיפק כמה אמירות בלתי רגילות. כך למשל, לדבריו, "המסיבה תרמה תרומה בלתי מבוטלת לכאוס. לא מאשים, אבל לפעמים יש תנאים מצטברים". בהודעה שיצאה מטעמו הבוקר ביקש להבהיר את כוונתו.

"בשום פנים ואופן לא התכוונתי שהמבלים תרמו לתוצאות האירוע הטרגי", כך נכתב בהודעה שיצאה מטעמו. "הצעירים שחגגו, ביניהן בת דודתי לורי האהובה שנרצחה, חגגו כפי שעם ישראל צריך לעשות בחג". באשר לדבריו הבוטים על תהליך זיהוי הגופות, כאשר אמר כי "אין אזרח שלא מחפש את הנעדר שלו. האם יש תשובה אם הוא חי או מת? יש תהליך. זה כמו תור לסופר, זה לא משנה כמה זבנים אתה שם, יש מצב שאי-אפשר לטפל בהכל", הבהיר: "דבריי התייחסו לביקורת על משך זמן זיהוי גופות הנרצחים ולקושי בזיהויים".

כוחותינו ליד שדרות, היום הראשון למלחמה

כוחותינו ליד שדרות, היום הראשון למלחמה, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

עוד הוסיף כי בשל הקושי לזהות את מספר הנרצחים הרב והקושי להגיע לגופות בעיצומה של המלחמה ותהליך הזיהוי, "נדרש הקמת מערך יעודי, גיוס אנשי מקצוע רבים והעברת החלטת ממשלה שתאפשר זיהוי באמצעות מאגר ביומטרי. כל אלה פעולות שאורכות זמן והביאו שתהליך הזיהוי יתארך. אם התבטאתי בחוסר רגישות או שבטעות הובנתי לא נכון - אני מתנצל מעומק הלב".