צה"ל בשליטה מלאה בעוטף, חודשו מטחי הרקטות לעבר הדרום

צה"ל בשליטה מלאה בעוטף עזה, אין חדירות של מחבלים הלילה. דובר צה"ל: "מי שיאתגר אותנו ביו"ש ימצא כוח אדיר מולו" | אחרי 6 שעות שקט: חודשו מטחי הרקטות לעבר הדרום | נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפות כלל ראשי מערכת הבטחון

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 10/10/23 10:39 כה בתשרי התשפד

צה"ל בשליטה מלאה בעוטף, חודשו מטחי הרקטות לעבר הדרום
חיילי צה"ל בשטחי כינוס, צילום: Yossi Aloni/FLASH90

חרבות ברזל, היום הרביעי למלחמה: דובר צה"ל מעדכן כי צה"ל בשליטה מלאה בעוטף עזה.
אין חדירות של מחבלים הלילה לעוטף עזה. בתוך כך, בשעה 10:20 חודשו מטחי הרקטות לעבר הדרום. ראש הממשלה נתניהו קיים הערכת מצב טלפונית בהשתתפות בכירי מערכת הבטחון.

"צה"ל בשליטה מלאה בעוטף עזה. אין חדירות של מחבלים"

בעדכון בשעה 10:30 אמר דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי כי "צה"ל בשליטה מלאה בעוטף עזה. אין חדירות של מחבלים הלילה לעוטף עזה. יש מקרים בודדים שהייתה היתקלות מחבלים שהתחפרו בשטח מול עשרות אלפי הלוחמים שפועלים במרחב". בנוסף, הוא הזהיר כי "מי שיאתגר אותנו ביו"ש ימצא כוח אדיר מולו".

הערכת המצב של נתניהו - והמגעים לממשלת חירום

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר הערכת מצב טלפונית. בשיחה השתתפו כלל ראשי מערכת הבטחון: שר הביטחון, השר לעניינים אסטרטגיים, הרמטכ"ל, ראש הסגל, ראש המל"ל, ראש השב"כ, ראש המוסד, המזכיר הצבאי של ראש הממשלה, מזכיר הממשלה, ראש אמ"ן, ראש אמ"ץ, ראש אגא"ס, מתפ"ש ורח"ט מחקר.

נזכיר כי בשעה 11:30 צפויה להתקיים ישיבת ראשי הקואליציה ובה יציג נתניהו את התנאים להכנסת גנץ. בישיבה צפויה להתקבל ההחלטה הסופית האם להקים ממשלת חירום עם מפלגת המחנה הממלכתי.

חודשו המטחים לעבר ישראל

בשעה 10:20, אחרי שש שעות שקט, חודשו מטחי הרקטות לעבר ישראל. אזעקות נשמעו ביישובי עוטף עזה ובאשקלון.

תקיפות צה"ל הלילה

במהלך הלילה צה"ל תקף במטוסי קרב וכלי שיט מטרות רבות של ארגוני הטרור ברחבי הרצועה. עשרות מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה מעל ל-200 מטרות ברחבי שכונת רימאל ובחאן יונס. בין היתר, תקפו המטוסים תשתית צבאית של ארגון הטרור גא"פ הממוקם בחאן יונס, מחסן אמצעי לחימה בשימוש חמאס הממוקם במסגד, תשתית מבצעית ששימשה פעילים בארגון הטרור חמאס.

בנוסף, תקפו המטוסים דירה מבצעית של פעיל חמאס במערך הנ"ט, תשתית המשמשת את אחד מבכירי הארגון ונכס אשר שימש את פעילי הארגון וממוקם בבניין רב קומות בשכונת אל פורקן. המטוסים תקפו גם מסגד ובו מפקדה מבצעית של ארגון הטרור חמאס, מפקדה נוספת ששימשה פעילים בכוח הנ"ט של ארגון הטרור ושתי דירות מבצעיות נוספות.