מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה ואיטליה: מנהיגי העולם המערבי לצד ישראל

מנהיגי ארצות הברית ואירופה מתייצבים נגד החמאס: "העולם צפה באימה איך מחבלים טובחים במשפחות בבתיהם, שוחטים למעלה מ-200 צעירים שנהנים מפסטיבל מוזיקה, וחוטפים קשישות, ילדים ומשפחות שלמות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/23 09:16 כה בתשרי התשפד

ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה ואיטליה: מנהיגי העולם המערבי לצד ישראל
הפגנה תמיכה אירופית בישראל, 2023, צילום: shutterstock

חרבות ברזל, היום הרביעי: אחרי מתקפת הפתע האכזרית של החמאס, מנהיגי העולם המערבי מתייצבים לצידה של ישראל ויוצאים בהצהרה מרגשת. "מדינותינו יתמכו בישראל במאמציה להגן על עצמה ועל אנשיה מפני זוועות כאלה", נכתב בהצהרה שיצאה הלילה.

"לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף. לעולם אין הצדקה לטרור"

על ההצהרה חתומים מנהיגי ארצות הברית, גרמניה, צרפת, בריטניה ואיטליה והם כותבים כך: "אנו מביעים את תמיכתנו האיתנה והמאוחדת במדינת ישראל, ואת תמיכתנו גינוי חד משמעי של חמאס ומעשי הטרור המחרידים שלו. אנו מבהירים כי לפעולות הטרור של חמאס אין הצדקה, אין לגיטימציה, ויש לגנותן באופן גורף. לעולם אין הצדקה לטרור".

"בימים האחרונים, העולם צפה באימה איך מחבלי חמאס טובחים במשפחות בבתיהם, שוחטים למעלה מ-200 צעירים שנהנים מפסטיבל מוזיקה, וחוטפים קשישות, ילדים ומשפחות שלמות, המוחזקים כעת כבני ערובה. מדינותינו יתמכו בישראל במאמציה להגן על עצמה ועל אנשיה מפני זוועות כאלה. עוד נדגיש כי אין זה הרגע של כל צד עוין לישראל לנצל את ההתקפות הללו כדי לחפש יתרון", נכתב עוד.

נישאר מאוחדים ומתואמים, יחד כבעלי ברית

בהמשך כתבו כי הם מכירים בשאיפות הלגיטימיות של העם הפלשתיני ותומכים באמצעים שווים של צדק וחופש לישראלים ולפלסטינים כאחד, אך סייגו כי "חמאס אינו מייצג את השאיפות הללו, והוא אינו מציע דבר לעם הפלשתיני מלבד עוד טרור ושפיכות דמים".

"במהלך הימים הקרובים, נישאר מאוחדים ומתואמים, יחד כבעלי ברית, וכידידים משותפים של ישראל, כדי להבטיח שישראל תוכל להגן על עצמה, ובסופו של דבר לקבוע את התנאים לאזור שלום ומשולב במזרח התיכון", סיכמו.