מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מטח כבד לירושלים: שבעה בני אדם נפצעו, שלושה במצב קשה

בשעה 17:00 נורו מטחים כבדים לעבר ירושלים, מבשרת ציון ביתר עילית ויישובי גוש עציון. שבעה בני אדם נפצעו, שניים מהם במצב קשה | תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 17:17 כד בתשרי התשפד

מטח כבד לירושלים: שבעה בני אדם נפצעו,  שלושה במצב קשה
הזירה בבית"ר עילית, צילום: איחוד הצלה

היום השלישי למלחמה: בשעה 17:00 נורו מטחים כבדים לעבר ירושלים, מבשרת ציון ביתר עילית ויישובי גוש עציון. שבעה בני אדם נפצעו מרסיסי רקטות, שלושה במצב קשה. בהר הדר אישה בת 60 נפצעה קשה ולא יציב עם חבלה בבטן ואדם נוסף נפצע באורח קל. בביתר עילית ילד בן 10 נפצע קשה עם רסיסים בגב ושלושה נוספים נפצעו קל. באבו גוש צעיר בן 20 נפצע קשה עם רסיסים בבטן ובגפיים.

זירת הנפילה

זירת הנפילה צילום: איחוד הצלה

מנהל מרחב ירושלים במד"א אורי שחם: "מדובר בפגיעה ישירה ברכב שהיה ריק מנוסעים. הפצועים שהיו ברחוב בזמן הנפילה נפגעו מרסיסים. ילד כבן 10 שכב על הכביש כשהוא בהכרה וסובל מרסיסים בגבו ו-3 הפצועים הנוספים שנפגעו באורח קל התהלכו במקום. הענקנו להם טיפול רפואי שכלל עצירת דימומים וחבישות ופינינו אותם לבית החולים".

זירת הנפילה באבו גוש

זירת הנפילה באבו גוש צילום: דוברות מד"א

ממשטרת ישראל נמסר: "כוחות משטרה פועלים כעת באזור גוש עציון בזירת נפילת רקטה. עפ"י גורמי רפואה וצה"ל ישנם פצוע קשה אחד, בינוני אחד ושניים קל שמטופלים במקום. השוטרים פועלים לאבטח את הזירה ולסרוק אחר פריטי נפץ נוספים על מנת לאפשר לכוחות החרום וההצלה להגיע במהירות למקום".

זירת הנפילה

זירת הנפילה צילום: דוברות המשטרה

מוקדם יותר היום סמוך לשעה 15:00 חוליית מחבלים חדרה מגבול לבנון לשטח ישראל סמוך לגבול ערמאשה, כוחות צה"ל חיסלו שני מחבלים. במהלך חילופי האש נפצעו שלושה חיילים, והם פונו למרכז הרפואי גליל מערבי. דובר צה"ל מסר כי הכוחות הרגו מספר מחבלים חמושים והלוחמים ממשיכים בסריקות במרחב. מדובר צה"ל נמסר: "מסוקי קרב של צה"ל תוקפים כעת בשטח לבנון. פרטים נוספים בהמשך".

תיעוד: צה"ל תקף בעזה והשמיד עשרות בניינים

גלנט: "יהיו פה צעדים שכמותם לא נראו מעולם"

קודם לכן, שר הביטחון גלנט התייחס ללחימה: "אנחנו במלחמה על קיומנו באיזור - אם לא נגבה את מלוא המחיר, תאבד ההרתעה ואויבינו מסביב יסכנו את קיומינו. לא נוכל למנוע כל ארוע ולפגוע בכל מחבל אבל נגבה מחיר שהם לא שיערו ונשיב את ההרתעה".

עוד הוסיף: "יהיו פה צעדים שכמותם לא נראו מעולם. אנחנו נמגר את האיום הזה יהא המחיר אשר יהא. עזה במצור מוחלט - הוריתי לצה"ל לא לאפשר הכנסת דלק, מזון או מים. לא יהיה חשמל בקרוב. זה ייקח שבועות ארוכים אם לא למעלה מזה אבל יסתיים בניצחון של מדינת ישראל".