מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

עמית סגל על דרישתו של גנץ מנתניהו: "משנה את התמונה"

אחרי פגישת בת שעתיים, במחנה הממלכתי דורשים מנתניהו להוציא את סמוטריץ' ובן גביר מקבינט המלחמה - עמית סגל מנתח את הבקשה: "לא שונה מהותית מדרישת לפיד לסילוקם מהממשלה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/10/23 13:11 כד בתשרי התשפד

עמית סגל על דרישתו של גנץ מנתניהו: "משנה את התמונה"
עמית סגל, תוקף את זילבר, צילום: Hadas Parush/Flash90

ממשלת האחדות תוקם? הבוקר (ב') התקיימה פגישה בין נציגי המחנה הממלכתי והליכוד בנוגע להקמת ממשלת חירום עד לסיום המלחמה, פגישה שנמשכה כשעתיים. דרישת המחנה הממלכתי היא שבקבינט המצומצם שינהל את המלחמה לא יישבו סמוטריץ' ובן גביר - ועמית סגל טוען כי הדרישה הזו היא "בעיה קשה".

"דרישת המחנה הממלכתי היא שבמטבחון שינהל את המלחמה לא יישבו סמוטריץ ובן גביר", כתב סגל בטלגרם שלו. "בעיה קשה. גם עניינית בלי שר אוצר ושר ביטחון לאומי, גם פוליטית וגם מהותית". הוא כתב כי "הדרישה של גנץ משנה את התמונה במובן שהיא למעשה נראית כהפרד ומשול בתוך מחנה נתניהו. לא שונה מהותית מדרישת לפיד לסילוקם מהממשלה, ויוביל לאותה תוצאה".

עיקרי הצעת המחנה הממלכתי:

  • 1. הקמת קבינט מלחמה מצומצם, למשך ניהול המערכה שבו ינתן ייצוג משפיע לחברי המחנה הממלכתי, ויהיו חברים בו השרים הרלבנטיים מטעם ראש הממשלה.
  • 2. במידה ויצטרפו מפלגות נוספות מהאופוזיציה, קבינט המלחמה יורחב בהתאם.
  • 3. עיקר סמכויות ניהול המלחמה יואצלו לגוף זה.
  • 4. בתקופת כהונת ממשלת החירום, לא תתקיים חקיקה בכנסת שאין לה קשר למלחמה.

לדברי המחנה הממלכתי, אין כל דרישה למינוי שרים ביצועיים אלא רק לשרים ללא תיק למשך תקופת המלחמה בלבד. בנוסף, בפגישה הועבר המסר כי חברי המחנה הממלכתי וגנץ באופן אישי יתנו גיבוי מלא לממשלה ולמערכת הביטחון בניהול המערכה בין אם מתוך הממשלה או מבחוץ.