מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

גנץ בהצהרה ראשונה: "עלינו לקחת אחריות. אני נכון להתייצב"

יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ בהצהרה לתקשורת: נכון להצטרף לממשלה ולנהל את המלחמה בקבינט, או לתמוך מבחוץ בכל פעולותיה | גם סמוטריץ' תומך

נועה שטרנברג נועה שטרנברג, חדשות כיפה 08/10/23 19:49 כג בתשרי התשפד

גנץ בהצהרה ראשונה: "עלינו לקחת אחריות. אני נכון להתייצב"
חה"כ בני גנץ , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

על רקע הקריאות לאחדות עם פרוץ המלחמה יו"ר המחנה הממלכתי, שר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר בני גנץ קיים הערב (א') הצהרה לתקשורת.

גנץ פתח ואמר כי: "אני מבקש לפנות אליכם, בסיומה של יממה קשה וכואבת. המציאות הנוכחית מצריכה מכולנו להפנים – אנחנו ניצבים מול אירוע אסטרטגי מכונן עבור מדינת ישראל. זה לא מבצע- זו מלחמה. ובמלחמה, המאפיינים שונים, הכללים שונים, והתוצאות יהיו שונות. ב-75 שנות קיומנו, עמדנו מול אתגרים עצומים, ותמיד יכולנו להם. כך יקרה גם הפעם.

במערכה הזו - זה אנחנו או הם. וזה יהיה אנחנו

גנץ המשיך ואמר כי "מי שהחליט לחדור לשטח מדינת ישראל, לטבוח באזרחים, ולערער את יסודות קיומנו, יגלה שהבית שלו קורס, שבסיסיו מרוסקים, שהמציאות שלו השתנתה. מה שאנחנו רואים בעזה היום- לא יהיה... חיות האדם שחטפו את אזרחינו- יחוסלו. במערכה הזו - זה אנחנו או הם. וזה יהיה אנחנו".

ההיסטוריה כבר הוכיחה שמדינת ישראל יודעת להשיב מלחמה, והעתיד, יצרוב את ההכרה הזו מעזה ועד טהראן. המטרה שלנו צריכה להיות שינוי מציאות עמוק ברצועת עזה, ומסר רחב לכל אויבינו עשורים קדימה" גנץ התייחס לסערה הפוליטית ואמר כי: "עלינו לקחת אחריות ולהתגייס גם כמנהיגים... זו העת לאחד את השורות בהנהגה לתקופת המלחמה, כדי שנוכל לאחד את העם ולנצח. לכן, כבר אתמול, הודעתי לראש הממשלה שאני נכון להתייצב למערכה ולדון על הצטרפות של המחנה הממלכתי ובתקווה של מפלגות נוספות באופוזיציה לממשלה, מתוך כוונה להקים קבינט מלחמה, שינהל את זירת הקרב מול עזה, ומול כל הזירות הנוספות".

חובתנו לתת את הגיבוי לדרג הצבאי והמדיני

עוד אמר גנץ כי במידה ותינתן להם האפשרות- מפלגתו תתייצב ואם יבחר שלא, מערכת הביטחון והממשלה יקבלו מאיתנו כמחנה ממלכתי גיבוי מבחוץ לכל צעד נחוש ואחראי. גנץ הדגיש כי חובתנו בעת הזו לתת את הגיבוי לדרג הצבאי והמדיני בכדי לספק אותן בשדה הקרב.

את ההצהרה חתם גנץ באמירה ש: "ניקח אחריות, ננצח ביחד, ונהפוך את יום שבת השחור, לרגע שיעצב את עוצמתה של ישראל ועליונותה הביטחונית באזור לשנים רבות קדימה. זו האחריות שלנו לדורות הבאים. להבטיח את נצח ישראל, ולשמור על מדינת ישראל".

סמוטריץ' תומך בהקמת ממשלת אחדות לאומית

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית אמר כי "אני מברך על הודעתו של אביגדור ליברמן בדבר נכונותו להצטרף לממשלת חירום לאומית באופן מיידי – סביב מטרה אחת ברורה ומוסכמת: חיסול חמאס ושאר ארגוני הטרור ברצועת עזה. אתמול הוכח, למי שעוד היה זקוק להוכחה כזו, שישראל לא יכולה לחיות עם קיומו של ארגון טרור רצחני בגבולותיה. חיסולו המוחלט של האיום הזה הוא מטרתנו המשותפת. אני קורא לשאר מנהיגי האופוזיציה לנהוג באופן דומה. אנחנו חייבים לאחד את העם סביב המטרה הקיומית והחיונית הזו להחזרת הביטחון לישראל, ובעזרת השם לנצח".