לאחר הדיון בבג"ץ עיריית תל אביב התקפלה: ראש יהודי יקיימו הקפות שניות - ללא מחיצה

לאחר דיון בבג"ץ בו השופטים לא התרשמו מטענות עיריית תל אביב, הושגה פשרה בין הצדדים במסגרתה ארגון "ראש יהודי" יקיים את אירוע ההקפות השניות בכיכר דיזנגוף אך ללא מחיצה. גדעון סער: "טוב ששופטי בית המשפט העליון העמידו את העיריה במקום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/10/23 12:53 כא בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 06/10/23 13:17

עיריית תל אביב התקפלה: ראש יהודי יקיימו הקפות שניות - ללא מחיצה
ישראל זעירא, העתירה נדחתה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לאחר דיון בבג"ץ בנוגעלערעור ארגון ראש יהודי כנגד עיריית תל אביב שאסרה על קיום ההקפות השניות שתוכננו להיערך בכיכר דיזנגוף, הושגה פשרה בין הצדדים במסגרתה יערוך הארגון את ההקפות אך ללא מחיצה. הפשרה הגיעה לאחר דיון בו הקשו השופטים פעם אחר פעם על טענות העירייה.

התשובה של השופט שטיין לנציג עיריית תל אביב

כל למשל כשנציג עיריית תל אביב טען כי יש כאן גורם שיכול להוביל להתלקחות, השיב לו השופט שטיין כי הדבר כלל לא בסמכות העירייה. בהמשך הציעה בית המשפט את הצעת הפשרה כך האירוע ייערך ללא מחיצה, פשרה שבעיריית תל אביב נאלצו להסכים לה.

השופט שטיין

השופט שטיין, ביקורת על עיריית תל אביב. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"הדיף ניחוחות של נקמנות"

במערכת הפוליטית מגיבים להחלטה. גדעון סערשביקר בעבר את החלטת העירייה כתב בטוויטר כי "מלכתחילה סירוב עירית תל-אביב-יפו לקיום הקפות בכיכר דיזנגוף הדיף ניחוחות של נקמנות מעורבת בשיקולים זרים של הבחירות המתקרבות. טוב ששופטי בית המשפט העליון העמידו את העיריה במקום". גם חברת הכנסת טלי גוטליב הגיבה וכתבה: "עיריית תל אביב מקבלת את המלצת שופטי העליון. יהיו הקפות בכיכר דיזינגוף. 'ברוח הפיוס' אומר העו"ד".