סופית: עתירת "ראש יהודי" נדחתה - לא יוכלו לקיים הקפות שניות

בית המשפט המחוזי בתל אביב דוחה את עתירת ארגון "ראש יהודי" כנגד עיריית תל אביב, המשמעות היא שהארגון לא יוכל קיים את אירוע ההקפות השניות במרחב הציבורי. השופטים בהכרעת הדין: "אין לומר שהחלטת הדחיה היא בלתי סבירה או בלתי חוקית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/10/23 20:34 יט בתשרי התשפד

סופית: עתירת "ראש יהודי" נדחתה - לא יוכלו לקיים הקפות שניות
ישראל זעירא, עתירת ראש יהודי נדחתה, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

בית המשפט המחוזי בתל אביב דוחה הערב (ד') את עתירת ארגון "ראש יהודי" נגד החלטת עיריית תל אביב שלא לאפשר לארגון לערוך את אירוע ההקפות השניות בכיכר דיזנגוף בעיר ובכך מותיר את החלטת העירייה על כנה.

השופטים מגבים את עיריית תל אביב: עלול להוביל לפגיעה בביטחון

בפסק הדין כותבים השופטים כי חששה של עיריית תל אביב כי לאחר אירועי יום כיפור, אי ביטול ההיתרים שניתנו לארגון בנוגע לאירוע ההקפות השניות עלול להוביל להפרעת סדר ופגיעה בביטחון הציבור הינו חשש ש"אינו נטול בסיס" כך בפסק הדין.

הדיון של ראש יהודי ועיריית תל אביב בבית המשפט

הדיון של ראש יהודי ועיריית תל אביב בבית המשפט, צילום: יוסף היקרי

עוד הוסיפו השופטים: "כאשר מדובר באירוע פרטי בשטח ציבורי שאין לאדם זכות קנויה בו, כאשר מצויות ברחבי העיר אלטרנטיבות רבות חלופיות לאירועים, הן בבתי כנסת לרבות בית הכנסת של קהילת ראש יהודי והן בשטחים ציבוריים אחרים בהן יתקיימו אירועי הקפות שניות, אין לומר שהחלטת הביטול היא בלתי סבירה או בלתי חוקית".

בראש יהודי הביעו אופטימיות

הבוקר התקיים הדיון בעתירת "ראש יהודי", בעקבות החלטת העירייה לחזור בה ולא לאשר לעמותה לקיים הקפות השניות בכיכר דיזינגוף וכן, להקים סוכה במרחב הציבורי. הדיון הסתיים ללא הכרעה או פשרה בין הצדדים, מנכ"ל ארגון "ראש יהודי", ישראל זעירא, מסר לחדשות כיפה כי עם סיום הדיון הוא חש אופטימיות.