צפו בתיעוד צוות חקירה מיוחד ומרכז תצפית: 5 נעצרו בחשד שירקו על נוצרים

תיעוד של צעירים חרדים יורקים לעבר נוצרים בעיר העתיקה בירושלים עורר סערה וגרר גינויים מקצה לקצה. באופן חריג, משטרת ישראל עצרה שני צעירים החשודים במעשה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 10:30 יט בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 04/10/23 10:57

צוות חקירה מיוחד ומרכז תצפית: 5 נעצרו בחשד שירקו על נוצרים
נוצרים בעיר העתיקה בירושלים, ארכיון, צילום: Zack Wajsgras/Flash90     

בעקבות הסרטונים שהתפרסמו השבוע, בהם רואים יהודים יורקים עבר נוצרים, 5 חשודים נעצרו הבוקר על ידי שוטרי מחוז ירושלים בחשד ליריקה לעבר נוצרים או כניסה לכנסייה בעיר העתיקה בירושלים. בתוך כך, מפקד מחוז ירושלים הנחה על הקמת צוות חקירה מיוחד שהוקם במרחב דוד של מחוז ירושלים לטיפול בתופעת היריקות וגילוי השנאה בעיר העתיקה כלפי נוצרים.

בנוסף הנחה מפקד מחוז ירושלים על הרחבת הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה, שילוב אמצעים טכנולוגיים ובחינת שינוי שיאפשר הטלת קנסות מנהליים כלפי אותם אנשים. צפו בתיעוד מזיהוי ומעצר שניים מהחשודים שנעצרו הבוקר

תצפיתניות המשטרה

תצפיתניות המשטרה צילום: דוברות המשטרה

הבוקר עצרו שוטרי מרחב דוד במחוז ירושלים 5 חשודים (4 בגירים וקטין) בחשד שירקו לעבר נוצרים או כניסת כנסיות בעיר העתיקה בירושלים. אחד מהם נעצר לאחר שזוהה בגין מקרה שהיה מוקדם יותר השבוע והתפרסם ברשתות וארבעת האחרים ממקרים שהיו הבוקר, בהם חשוד שירק לעבר עובד בכניסה לכנסייה. כלל החשודים הועברו לחקירה במרחב דוד. שלושה מהחשודים שנעצרו על ידי השוטרים זוהו בשעת מעשה הבוקר על ידי תצפיתני מרכז השליטה של מרחב דוד.

תיעוד האירועים כפי שצולמו על ידי המשטרה

מפקד מחוז ירושלים: "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד"

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן התייחס בסיום הערכת מצב שקיים אתמול בעיר העתיקה בירושלים לתופעת היריקות כלפי/לעבר נוצרים ואמר: "לא נסבול גילויי שנאה כלפי אף אחד, יהודים, מוסלמים או נוצרים בעיר העתיקה ובכל מקום אחר בירושלים". בנוסף מפקד מחוז ירושלים הנחה להקים במרחב דוד צוות חקירה מיוחד לטיפול בנושא והוסיף: "לצד מגוון האתגרים שלפתחנו, בימים האלו בפרט, יש חשיבות להמשך הפעילות המבצעית הגלויה והסמויה בהקשר זה במוקדים הרלוונטיים בעיר העתיקה".

בתיעוד שעלה בתחילת השבוע לרשת נראים מספר חרדים, חלקם ילדים, יורקים לעבר צליינים נוצרים שהגיעו בימים האחרונים לירושלים. התיעוד הוביל לרעש גדול, חלקו בגלל ציוץ תמיכה של פעיל הימין אלישע ירד. ראש הממשלה נתניהו גינה את הדברים והבהיר כי "יינקטו צעדים מיידים נגד מעשים אלה".

ירושלים, איש כמורה

ירושלים, איש כמורה צילום: Sebi Berens/Flash90

"חילול הקודש, לא מתקבל על הדעת"

פוליטיקאים מכל המפה הפוליטית והדתית, אנשי תקשורת ורבנים גינו בחריפות את המעשה, שעורר הדים ברחבי הגלובוס. בהודעה שפירסם ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו באנגלית נכתב: "אני מגנה בכל תוקף כל ניסיון לפגוע במתפללים, ואנחנו ננקוט נגד מעשים אלה בצעדים מיידיים ונחרצים. התנהגות פוגענית כלפי מתפללים היא חילול הקודש והיא לא מתקבלת על הדעת". לסיום חתם נתניהו: "נגלה אפס סובלנות כלפי כל פגיעה במתפללים".