צעיר מירושלים שיבח מחבלים ברשתות: כתב אישום הוגש נגדו

כתב אישום הוגש נגד תושב ירושלים בן 21, המייחס לו מספר עבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור: שיבח ברשתות החברתיות פעילי טרור ומחבלים: "אלוהים ינצור את נשמתך ויקבל אותך מהשהידים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/10/23 09:31 יט בתשרי התשפד

צעיר מירושלים שיבח מחבלים ברשתות: כתב אישום הוגש נגדו
מחבלי חמאס, צילום: פלאש 90. עבד רחים חטיב

פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי) הגישה לבית משפט המחוזי בירושלים כתב אישום נגד דניאל אבו נצרה, תושב ירושלים בן 21, המייחס לו מספר עבירות הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור, וזאת לאחר שפרסם בעמודי הפייסבוק, האינסטגרם והטיקטוק פרסומים ששיבחו מעשי טרור. כתב האישום הוגש באישור היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, כנדרש בחוק.

על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד נתאי רוזן, הנאשם החזיק תחת שמו חשבונות בפייסבוק, באיסטגרם ובטיקטוק ולהם אלפי עוקבים ולייקים. במהלך תקופה, העלה הנאשם לחשבונות אלו תמונות וסרטונים שזכו לחשיפה ואף היוו במה לאחרים להביע תמיכתם בתכנים אלו.

כך למשל, בעקבות הפיגועים שביצע עודאי אלתמימי לפני כשנה במחסום מחנה הפליטים שעפאט במהלכם נרצחה החיילת נועה לזר ז"ל, פרסם הנאשם בחשבון האינטסגרם בחודש מאי האחרון, בין היתר, קטעי וידאו של אלתמימי, תמונה מהריסת ביתו של אלתמימי לאחר שביצע את הפיגועים, וצילום של כרוז שנתלה לזכרו של אלתמימי.

נועה לזר,

נועה לזר ז"ל,, צילום: דובר צה"ל

"אלוהים ינצור את נשמתך ויקבל אותך מהשהידים"

זאת ועוד בחודש מאי 2021, יומו האחרון של מבצע "שומר חומות", פרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק תמונה של "אבו עבידה", דובר הזרוע הצבאית של חמאס. מעל התמונה, הוסיף הנאשם את הכיתוב: "אנו עדים לכך שמילאת את השליחות, העברת את המסר ותמכת באומה שלך, אני מצדיע לך אדוני".

בסוף הכיתוב, הנאשם הוסיף אימוג'י של לב ירוק, המוכר כמזוהה עם חמאס. כמו כן, בחודש אוקטובר האחרון פרסם הנאשם בחשבון הפייסבוק תמונה שלו ביחד עם המפגע אבו ג'מעה אשר ביצע פיגוע דקירה בצומת שילת, וליד התמונה הוסיף הנאשם את הכיתוב: "אדוני השהיד אלוהים יודע שאנחנו מתגעגעים אליך כגודל השמיים. אלוהים ינצור את נשמתך ויקבל אותך מהשהידים".

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של הזדהות עם ארגון טרור והסתה לטרור. הפרקליטות מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשמים עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.