בהשתתפות אלפים: צפו במעמד ברכת הכהנים בכותל

כמיטב המסורת בחול המועד סוכות, המוני מתפללים החלו להגיע לכותל המערבי על מנת לקיים את "ברכת הכנים" | במשטרה הודיעו על חסימות כבישים ותגברו כוחות בכותל ובעיר העתיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/10/23 08:26 יז בתשרי התשפד

בהשתתפות אלפים: צפו במעמד ברכת הכהנים בכותל
ברכת כהנים, צילום: הקרן למורשת הכותל המערבי

ברכת הכהנים המסורתית בכותל המערבי בירושלים, מתקיימת השנה פעמיים - היום (ב') וביום רביעי הקרוב בשעות הבוקר. בשעות האחרונות התמלא הכותל המערבי באלפי מתפללים, שהתכנסו לאירוע החגיגי המסורתי. במקביל, כבכל שנה במשטרה נערכו לאבטח את האירוע והציבור הרב המשתתף בו, עם כוחות משטרתיים מתוגברים.

כאמור, המשטרה הגבירה את פעילותה סביב העיר העתיקה וסמטאותיה, בצירי תנועת המתפללים ובכותל המערבי. במסגרת ההיערכות המשטרתית, הוצבו שוטרים לבידוק וויסות קהל, במטרה לנתב בבטחה את הציבור המגיע לרחבת הכותל המערבי, זאת בהתאם למגבלה הבטיחותית של מספר המשתתפים המרבי במקום.

צפו בברכת הכהנים:

זמני מעמד ברכת כהנים

  • תפילת שחרית בשעה 8:45
  • ברכת כהנים של שחרית בשעה 9:30
  • תפילת מוסף בשעה 10:15
  • ברכת כהנים של מוסף בשעה 10:30

מהקרן למורשת הכותל המערבי נמסר כי "הציבור שמתכוון להגיע למעמד ברכת הכהנים הראשון ביום שני, מתבקש שלא להגיע אף למעמד ביום רביעי - על מנת שיתאפשר לכל המעוניינים להשתתף באירוע".

הגברת אבטחה לקראת מעמד ברכת כהנים

הגברת אבטחה לקראת מעמד ברכת כהנים צילום: דוברות המשטרה

שינויים בהסדרי התנועה

בשל היערכות זו וצפי להגעת מתפללים ומבקרים רבים לאזור לא תתאפשר כניסת כלי רכב לעיר העתיקה ותנועה בצירים הסמוכים, בהם: כביש עוקף העיר העתיקה, דרך מעלה השלום, שער יפו, גת שמנים-דרך העופל, רוקפלר וסולטן סולימאן. "הציבור מתבקש להימנע מלהגיע לאזור העיר העתיקה בכלי רכב פרטיים ולהסתייע בתחבורה הציבורית, היסעים מחניוני 'חנה וסע' והרכבת הקלה", נמסר מטעם המשטרה.

ממשטרת ישראל נמסר: "אנו קוראים לציבור לגלות ערנות ולפנות למוקד החירום 100 של המשטרה בכל אירוע חריג המצריך טיפול משטרתי או בעת זיהוי חפץ חשוד. כמו כן, ניתן לפנות גם למוקד המידע הארצי של משטרת ישראל - מוקד 110, בכדי לקבל מידע רלוונטי ולהתעדכן בהתאם".