הסוכה הגדולה ביותר בעולם חוזרת לירושלים

800 מ"ר בנוי, קילומטר מרובע של סכך ו-650 איש בו זמנית: הסוכה הגדולה ביותר בעולם הוקמה בשנית בכיכר ספרא בעיריית ירושלים | סגן ראש העיר אריה קינג: "ירושלים היא הבית של כולם, בולנו מתאחדים יחד בחג הסוכות בסוכת הענק בבירה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 18:16 טז בתשרי התשפד

הסוכה הגדולה ביותר בעולם חוזרת לירושלים
הגדולה בעולם |, צילום: דוברות

עיריית ירושלים ומחלקת מורשת ישראל בראשות סגן ראש העיר אריה קינג, הקימו גם השנה את הסוכה הגדולה ביותר בעולם ברחבת העירייה שבכיכר ספרא. הסוכה בנויה על שטח של 800 מ"ר ויכולה להכיל 650 איש בו זמנית. בסוכה מגוון הצעות לציבור הרחב במהלך כל ימי חול המועד הכוללות פעילויות, סדנאות, הצגות ומופעים לכל הגילאים והאוכלוסיות בעיר וללא תשלום. בין היתר, דפנות הסוכה על דפנות הסוכה נכתבו פסוקים מהתנ"ך בנוגע לירושלים בשילוב תמונות מרהיבות של העיר.

800 מ"ר ויכולה להכיל 650 איש בו זמנית | צילום: דוברות

קינג הזמין לסוכה את כלל הציבור הישראלי כדי ליהנות משלל הפעילויות בה, לצד אירועי תרבות ואמנות לכל המשפחה שיתקיימו במהלך חול המועד סוכות: חגיגות הסהרנה, פסטיבל דרך בית לחם ה-11, ברכת הכוהנים המסורתית בכותל, פסטיבל עין כרם ובכל ימי חול המועד ישמחו את עולי הרגל כלייזמרים בשער יפו וברובע היהודי. כמו כן, לצד סוכת ראש העיר ירושלים, תתקיים ביום רביעי הקרוב צעדת ירושלים הבינלאומית ה-68, בה ישתתפו עשרות אלפי אנשים באירוע ההצדעה העממי הססגוני והגדול בישראל.

צילום: דוברות

"שמחים לארח את כולם יחד באחדות ובאהבה"

מלאכת העבודה על הסוכה החלה שבועות ארוכים לפני החג, צוות של מהנדסים ומעצבים, בניהולו של סגן אריה קינג, עמלו על תכנון הסוכה ועיצובה, גיבוש אמצעי הבטיחות ובחירת הקישוטים. קינג הסביר כי מורשת ישראל זוהי המחלקה האחראית לכל אירועי חול המועד סוכות ובכל מועדי ישראל הפרוסים במהלך השנה כולה. "כולנו מתאחדים יחד בחג הסוכות בסוכת הענק בבירה. כל הציבור בישראל הם האורחים של עיריית ירושלים ושל מחלקת מורשת ישראל שבראשותי. אנו שמחים לארח את כולם יחד, באחדות ובאהבה, ולדאוג לכולם בסוכות ובכל מועדי ישראל, כפי שדאגנו גם בשנים שעברו כאן בספרא ובכל השכונות והקהילות כולם".

מעיריית ירושלים נמסר: "ירושלים לובשת חג! העיר ירושלים מברכת את תושבי הבירה ומקבלת בברכה את עולי הרגל עם חגיגת תאורה ואירועים רבים ומגוונים ללא תשלום. השקענו מחשבה רבה, תשומת לב ומשאבים כדי לשמח את תושבי העיר ומבקריה, להעצים את החוויה המיוחדת בבירתנו ולקבל את חג הסוכות בחגיגיות".