"5,000 דולר במזומן": בעקבות התיעוד המביך - דרעי קיבל החלטה

התיעוד המביך בו נראה יו"ר ש"ס כשהוא מציג אתרוג שנרכש באלפי דולרים, הוביל להחלטה דרמטית עבור ציבור המתפללים: הכניסה לתפילה במעונו של דרעי - ברישום מראש | לשכת דרעי מסרה הבוקר: "הדברים נאמרו בבדיחות הדעת"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 16:39 טז בתשרי התשפד

"5,000 דולר במזומן": בעקבות התיעוד המביך - דרעי קיבל החלטה
אריה דרעי | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בתיעוד שהופץ הבוקר (א') ברשתות החברתיות נראה יו"ר ש"ס אריה דרעי, מציג את אתרוגים שונים במעונו, כאשר על אחד מהם אמר: "זה האתרוג הכי יקר פה בגלל הגרטל, 5,000 דולר במזומן". דרעי מכחיש שרכש את האתרוג במחיר המופקע שווה הערך לכ-19,000 שקלים.

הרשמה דרך צוות הלשכה

בעקבות התיעוד, מלשכתו של דרעי יצאה הודעה כי החל מהיום הכניסה לתפילה במעונו של יו"ר ש"ס תהיה באישור ובהרשמה מראש דרך צוות הלשכה, כך פרסם העיתונאי איתי גדסי.

נציין כי בישראל קיים החוק לצמצום השימוש במזומן שחוקק במטרה לצמצם את ההון השחור ולסייע במאבק בפעילות פלילית, לרבות פשיעה חמורה, העלמות מס, הלבנת הון ומימון טרור. החוק, שנכנס לתוקף באוגוסט 2022, קובע הגבלות על שימוש במזומן בעסקאות עם עוסקים מעל 6,000 שקלים ובעסקאות בין אנשים פרטים מעל 15,000 שקלים. החוק חל על ביצוע עסקאות, מתן או קבלת הלוואות, תרומות מתנות וכן על תשלום או קבלה של שכר עבודה. החוק מתייחס לעוסק, לאדם פרטי ולתייר וכן לרואה חשבון ועורך דין.

התיעוד:

"הדברים נאמרו בבדיחות הדעת"

מפלגת ש"ס נמסר הבוקר בתגובה: "במשך שנים רבות נוהג יו"ר ש"ס הרב אריה דרעי לברך בחג הסוכות על מגוון אתרוגים מזנים שונים, כולל אתרוגים מרוקאים, תימנים וזן חזו"א. השנה, היו בסוכתו אתרוגים גדולים ואתרוג מרוקאי קטן".

"בחוש הומור וכדי להגן על כבודו של האתרוג המרוקאי אמר הרב דרעי בהלצה - אל תסתכלו על גודלו הקטן של של האתרוג המרוקאי, בסאטמר באמריקה משלמים עליו אלפים במזומן. הדברים כאמור נאמרו בבדיחות הדעת. האתרוג עצמו, כמו כלל האתרוגים רכש הרב דרעי בארץ במאות שקלים בלבד, כמנהגו".