"פרצוף הרוע": גברים פוצצו הקרנת סרט לנשים חרדיות בלבד

מנהל קהילתי "גנים" בירושלים קיים הקרנת סרט חרדי לנשים ונערות בלבד - וגברים הגיעו לאירוע במחאה על כך שהוא מתקיים בהפרדה | עיתנואים חרדים תקפו אותם: "כל עוד מדובר בחרדיות, אין להן זכויות. אלימות דתית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 10:14 טז בתשרי התשפד

"פרצוף הרוע": גברים פוצצו הקרנת סרט לנשים חרדיות בלבד
אילוסטרציה, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

במחאה על קיום הקרנת סרט לנשים ונערות בשכונת קריית מנחם בירושלים, כמה גברים הגיעו להקרנה ומנעו את קיומו של האירוע. מדובר באירוע מטעם מנהל קהילתי "גנים" המאחד תחתיו את שכונות קריית מנחם, גבעת משואה וגנים.

מנהל המינהל: ההפרדה היא המלצה בלבד

במנהל נערכו לקיום כמה אירועים בהפרדה בחול המועד סוכות, ביניהם הקרנת הסרט וגם מיצג מציאות מדומה לילדים מגיל 7 ומעלה. בעיתון "הארץ" דווח על קיום האירועים בהפרדה, וציטטו את מוריה רודל-סילפן, תושבת השכונה המתמודדת למועצת העיר: "קריית מנחם היתה מאז ומתמיד שכונה פלורליסטית וליברלית. לצערי, המינהל הקהילתי בחר בניגוד לחוק ובניגוד לתקנות העירייה".

בעקבות הסערה הבהיר מנהל המינהל, יאיר שטול, כי הכיתוב במודעה אודות קיומו לנשים בלבד הוא המלצה בלבד. "כל האירועים שיתקיימו פתוחים לכל החפץ להגיע, לעולם לא נאמר למישהו לא להיכנס". כמה גברים הגיעו להקרנה, שבוטלה בשל כך. כתבת הארץ שדיווחה אודות האירוע, שיתפה תמונה של האירוע אליו נכנסו הגברים וכתבה: "למי שלא הבין מאירועי השבועות האחרונים, החוזה נפתח מחדש".

"תזכרו תמיד שמאחורי החזות הליברלית מסתתרת חבורת בריונים שגיבורים על ילדות חרדיות"

עיתונאים חרדים תקפו את פיצוץ האירוע, וישי כהן כתב: "כשאתה במלחמה נגד החרדים והדת, אתה יודע שישתקו לך גם אם תפגע בעשרות נשים שבסך הכל ביקשו לראות סרט בהפרדה. כל עוד מדובר בחרדיות, אין להן זכויות. אלימות דתית". אריה ארליך כתב גם הוא: "תזכרו תמיד שמאחורי החזות הליברלית מסתתרת חבורת בריונים שגיבורים על ילדות חרדיות. פרצוף הרוע, השטניות והזדון".

יו"ר מועצת הקולנוע בישראל, ד"ר עליזה לביא, הגיבה גם היא וכתבה: "לאן נעלמה האחווה הנשית? האם זכויותיהן של נשים חרדיות להנות מתרבות וקולנוע שוות פחות מזכויות של נשים וגברים אחרים? קולנוע הוא כלי נפלא לספר סיפור, להציג מורכבות בכלל ולקהלים מגוונים בפרט. מדובר, במלחמות אחים מיותרות שרק מסבות נזק רב לחברה בישראל. אל תהפכו את זכויות הנשים לכלי פוליטי. בחרו בהידברות והכלה של האחר במקום בבריונות ודורסנות של ערכי האחר".