חנמאל דורפמן הפעיל דוכן ארבעת המינים - ונתן ללקוח להרגיש את משקל האקדח שלו

ראש המטה של השר לבטחון לאומי מפעיל בשנים האחרונות דוכן לממכר ארבעת המינים בירושלים, וביום שישי האחרון הוא נתן ללקוח מזדמן להרגיש את משקל האקדח שלו בניגוד לחוק | דורפמן: "הרדיפה של עיתון 'הארץ' לא תרפה את ידיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/10/23 09:32 טז בתשרי התשפד

חנמאל דורפמן הפעיל דוכן ארבעת המינים - ונתן ללקוח להרגיש את משקל האקדח שלו
חנמאל דורפמן, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חנמאל דורפמן, ראש מטה השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, הפעיל דוכן למכירת ארבעת המינים בירושלים, ונתן ללקוח מזדמן להחזיק באקדח שקיבל מטעם המשרד. כך על פי פרסום של ג'וש בריינר בעיתון "הארץ".

הדו-שיח של דורפמן והלקוח: "זה נשק ארגוני, הוא לא שלי"

לפי הדיווח, ביום שישי האחרון הגיע דורפמן לדוכן שלו, שהופעל בידיי עובדים, ולקוח שהבחין באקדח שלו שאל על משקלו. הלקוח ביקש להרגיש את האקדח, ודורפמן הניח את האקדח בידו למספר שניות. בעיתון פרסמו תיעוד של המקרה. בנוסף, בעיתון טוענים כי הפעלת הדוכן לא דווחה בהסכם ניגוד העניינים של דורפמן וכי לא הוענקו קבלות למי שלא דרש זאת.

אקדח

אקדח. אילוסטרציה | צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

ראש המטה הסביר ללקוח כי "זה אקדח קטן. זה נשק ארגוני, הוא לא שלי", וכי "היתרון זה שיש מחסנית אחת של 15 כדורים מברזל". כשנשאל מה שווי האקדח, העריך אותו בכ-3,000 שקל מול הערכת הלקוח כי הסכום כפול מכך.

דורפמן: "הרדיפה של עיתון 'הארץ' לא תרפה את ידיי"

נזכיר כי החוק אוסר על המחזיק בנשק למסור אותו לאדם אחר, "אלא לאחר שנוכח כי יש בידי המקבל רישיון לאותו כלי ירייה". העונש המקסימלי על הפרת הסעיף בחוק עשוי להגיע לשישה חודשי מאסר. לעתים המשטרה מייחסת לחשודים במעשה סעיף מחמיר יותר, של מסירת נשק או מכירתו למי שאינו מורשה, שהעונש עליו הוא עד 15 שנות מאסר – אך לא ידוע על הרשעה בנסיבות דומות למקרה המתועד.

דורפמן מסר בתגובה ל"הארץ" כי "בניגוד לנטען, התקבלו כל האישורים הנדרשים הן מעיריית ירושלים והן מנציבות שירות המדינה, וההכנסות נרשמות ומדווחות לרשויות. בהסכם ניגוד העניינים מופיעים כל הלקוחות המהותיים של ראש מטה השר בהתאם לדין. הרדיפה של עיתון 'הארץ' לא תרפה את ידיי". בתגובתו לא התייחס דורפמן למסירת האקדח ללקוח בדוכן.