גלנט נפגש עם ניצול שואה בגרמניה: "יש לנו את היכולת להגן על עצמנו"

משלחת משרד הביטחון חתמה את ביקורה בברלין, במהלכו נחתם ההסכם ההיסטורי להתנעת מכירת מערכת 'חץ 3' לגרמניה | גלנט בטקס באנדרטה לזכר השואה: "80 שנים לאחר שבמקום הזה, ברציף 17 בברלין, נשלחו אל מותם 50 אלף יהודים, אנחנו כאן בראש משלחת ישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/09/23 13:51 יד בתשרי התשפד

גלנט נפגש עם ניצול שואה בגרמניה: "יש לנו את היכולת להגן על עצמנו"
גלנט ומיכלסקי, צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

משלחת משרד הביטחון בראשות שר הביטחון יואב גלנט ומנכ"ל המשרד, אלוף במילואים אייל זמיר, יחד עם ראשי התעשייה האווירית, חתמה הבוקר (שישי) את ביקורה בברלין, שבמהלכו נחתם ההסכם ההיסטורי להתנעת מכירת מערכת 'חץ 3' לגרמניה.


הביקור הסתיים בטקס מרגש באנדרטת "רציף 17" בברלין לזכר קורבנות השואה. משלחת שר הביטחון הגיעה למקום יחד עם שר ההגנה של גרמניה בוריס פיסטוריוס, ונפגש עם פרנץ מיכלסקי, ניצול שואה תושב ברלין, ורעייתו פטרה.

שר הביטחון יואב גלנט סיכם: "אני חותם היום יממה אחת מאוד מרגשת וחשובה, כאן בברלין בירת גרמניה. 80 שנים לאחר שבמקום הזה, ברציף 17 בברלין, נשלחו אל מותם 50 אלף יהודים, אנחנו כאן בראש משלחת ישראלית של משרד הביטחון, צה"ל, התעשייה האווירית, חותמים עסקה בהיקף של כארבעה מיליארד דולר, על מנת להגן על גרמניה. אני רוצה לומר לציבור בישראל: יש לנו את היכולת להגן על עצמנו, על משפחותינו ועל ילדינו בכוחות עצמנו, וכך נעשה - זו משימתה של מערכת הביטחון".