בעקבות פניית כיפה משרד הבריאות מבהיר: המהלך של המשרד לשירותי דת - לא בתיאום איתנו

המשרד לשירותי דת יחלק כ-250 אלף שקיות ממתקים לילדי ישראל בשמחת תורה, כחלק מ-6 מיליון שקלים שהקצה המשרד לפעילויות במהלך חגי תשרי | במשרד הבריאות לא מתלהבים: "יש להעדיף לצרוך מזון גולמי ככל האפשר על פני מזון אולטרה מעובד ועשיר בסוכר"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 28/09/23 18:29 יג בתשרי התשפד

משרד הבריאות מבהיר: המהלך של המשרד לשירותי דת - לא בתיאום איתנו
השקיות שיחולקו לילדים | , צילום: המשרד לשירותי דת

מוקדם יותר היום (ה') פרסמנו כי המשרד לשירותי דת יחלק כ-250 אלף שקיות ממתקים לילדי ישראל בשמחת תורה. מימון המיזם יגיע משישה מיליון שקלים שהקצה המשרד לשירותי דת לפעילויות במהלך חגי תשרי. בעקבות פניית "חדשות כיפה", במשרד הבריאות הגיבו לדברים.

"הפעולה לא בוצעה בתיאום עם משרד הבריאות"

"משרד הבריאות ממליץ להימנע מצריכת סוכר עודפת וממתיקים מלאכותיים", נכתב בהודעת המשרד. "יש להעדיף לצרוך מזון גולמי ככל האפשר על פני מזון אולטרה מעובד ועשיר בסוכר, שומן רווי וממתיקים מלאכותיים. הפעולה לא בוצעה בתיאום עם משרד הבריאות".

מימון המיזם יגיע משישה מיליון שקלים שהקצה המשרד לשירותי דת לפעילויות במהלך חגי תשרי. במשרד לשירותי דת אומרים כי המיזם הוא חלק ממדיניות השר מיכאל מלכיאלי. "השר רואה חשיבות רבה בהנגשת שירותי הדת, מיזם זה נועד לקרב את ילדי ישראל ולחברם למסורת. שמחת תורה הוא גם חגם של הילדים, ובבתי כנסת רבים נוהגים בסיום ההקפות לחלק לילדים שעלו לתורה מארזי שי", נכתב בהודעת המשרד.

נקודת חלוקה של שקיות ההפתעה

נקודת חלוקה של שקיות ההפתעה | צילום: דוברות המשרד לשירותי דת