ראיון התהפכות האוטובוס של תנועת אריאל: שלושה חניכים עדיין מאושפזים

אחרי מסע סוכות, ובאמצע מפקד סיכום, אוטובוס של סניף רמת בית שמש בתנועת אריאל התהפך סמוך לאשתאול | בשיחה עם "חדשות כיפה" מעדכן המזכ"ל על מצבם של הפצועים ועל עיבוד החווייה עם הצווות, החניכים וההורים

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 28/09/23 12:29 יג בתשרי התשפד

התהפכות האוטובוס של תנועת אריאל: שלושה חניכים עדיין מאושפזים
מחלקה לטיפול נמרץ. ארכיון, צילום: אלי כהן

אוטובוס ובתכוכו חניכת תנועת הנוער "אריאל" התהפך אתמול (ד') על צידו לתוך תעלה בכביש 38 סמוך לעיר בית שמש. כל יושבי האוטובוס פונו לבתי חולים בירושלים, כמה מהם עם פציעות בדרגות חמורות. בשיחה של "חדשות כיפה" עם מזכ"ל התנועה, דביר עמיאור, הוא מעדכן במצב החולים ומספר על ההתמודדות שלהם אחרי התאונה.

שלושה חניכים עדיין מאושפזים

על האוטובוס שהתהפך היה מדריך בכיתה י"ב שהיה הסמכות בשטח, ואת החדשות קיבל עמיאור כשהוא במפקד הסיום של המסע. "מיד עזבתי את המפקד ונסעתי לכיוון התאונה. בשלב מסוים הבנו שרוב החניכים פונו, אז שלחנו צוותים לשלושת בתי החולים אליהם פונו החניכים. קיבלנו אותם, ולאט לאט ההורים הגיעו ונתנו מענה לכל חניך".

דביר עמיאור, אין לתורניים מקום בבני עקיבא?

דביר עמיאור, מזכ"ל אריאל | צילום: תנועת הנוער אריאל

ומה המצב הנוכחי מבחינת החניכים?

"רובם הגדול שוחרר במהלך הלילה. חניך אחד שהוגדר במצב קשה עבר כמה ניתוחים במהלך הלילה ועכשיו מצבו יציב ברוך ה'. ישנם עוד שני חניכים שעדיין מאושפזים והם במצב יותר קל".

האוטובס שהתהפך

האוטובס שהתהפך | צילום: דוברות צוות הצלה

"היה אתמול יום מאוד אינטנסיבי"

עמיאור מסכם את החווייה מבחינתו: "היה אתמול יום מאוד אינטנסיבי. כל החניכים פונו לבתי חולים, הרוב שוחררו, ניהלנו רשימות של חניכים בבתי החולים. המטרה הראשונית באמת הייתה לראות מה המצב, מה שלום כולם, לקבל את ההורים והחניכים הפצועים. כעת אני בדרך למפגש עם המדריכים".

לגביי עיבוד החוויה אומר המזכ"ל: "הצוות של הסניף תיפקד בצורה מדהימה, וגם ההורים סייעו לנו. אחרי האירוע הראשוני באמת צריכים לעכל את כל מה שקרה, וכרגע אני נכנס לרצף שיחות. בהתחלה עם הצוות, אחר כך עם החניכים ואחריהם ההורים. יחד עם צוותים סוציאליים נעבד את החוויה המטלטלת הזו".

זירת התאונה, אמש: