כתב אישום חמור: ירה באמו 7 כדורים מטווח אפס

אישה ערבייה נרצחה ביריות בידי שני בניה, וכתב האישום מייחס להם רצח וחבלה בנסיבות מחמירות. המנוחה חששה לחייה, החליפה מקומות מגורים, ואף שהתה במקלט

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 11:24 יג בתשרי התשפד

כתב אישום חמור: ירה באמו 7 כדורים מטווח אפס
אילוסטרציה, צילום: shutterstock

פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד שני האחים עמר (19) ובכר (20) בדרה תושבי לוד ורמלה בגין רצח אימם טאליה חטיב ז"ל. בנוסף הוגש כתב אישום נגד אחמד אבראהים וקטין תושבי חיפה בגין סיוע לרצח.

האם חששה לחייה והחליפה מקומות מגורים

לפי כתב האישום שהגישה עו"ד אילנה פיקוס רויטבלט, בשנים שקדמו ליום 31.8.23, המנוחה, שהייתה גרושה מאביהם של הנאשמים האחים בדרה, החליפה מספר מקומות מגורים בערים שונות ברחבי הארץ, ובין היתר שהתה במשך תקופה ארוכה במקלט. כל זאת על רקע היותה מאויימת בפגיעה בחייה, על ידי מספר בני משפחתה, ביניהם בניה, אשר ביקרו את אורח חייה לאחר הגירושים וצברו בליבם כעס רב כלפיה. הנאשם אחמד אבראהים שהיה שכן של המנוחה, ובגלל סכסוך שכנים הסגיר את מקום מגורה של טאליה לשני בניה. שני הנאשמים שגילו את מקום מגוריה של אימם תכננו להגיע לדירה, לירות במנוחה ולגרום בכוונה למותה ולחטוף או לפגוע באחותם הצעירה. הנאשמים יידעו את הנאשם אחמד על כוונתם והבטיחו תשלום של עשרות אלפי שקלים בעבור המידע.

ירה באמו כאשר שכבה על מיטתה מטווח קצר

ביום 31.8.23 הגיעו הנאשמים עומר ובכר ברכב לכתובת הדירה, שם המתינו להם מבעוד מועד הנאשם אחמד וחברו הנאשם הקטין. הנאשם עומר יצא מהרכב, כשהוא חובש כובע מצחיה, עוטה על פניו מסכה וכשהוא נושא את האקדח הטעון. והתלווה לשני הנאשמים אחמד והקטין, הנאשם אחמד הצביע על חלון חדר השינה של המנוחה, שדרכו ניתן להתפרץ לדירה. בשלב זה הנאשם בכר המשיך להמתין לנאשם עומר ברכב. בדרכו לעבר החלון, התקשה הנאשם עומר לכנס לחדר בגלל גדר, הנאשם הקטין סייע לנאשם לטפס על הגדר. הנאשם עומר שבר את זגוגית החלון טיפס והתפרץ לדירה לחדר השינה ששהו בה המנוחה ובן זוגה. הנאשם עומר ירה בבן הזוג שהצליח לברוח מהחדר ללא פגיעה. מיד לאחר מכן כיוון הנאשם עומר את האקדח לעבר אימו, שנותרה על המיטה וגבה היה מופנה לעברו, וירה בה מטווח קצר, לא פחות מ- 7 יריות, שפגעו בגבה, זרועותיה וירכה.

עזב את הדירה דרך החלון שממנו נכנס

לאחר שהנאשם עומר ביצע חיפוש בדירה והשתכנע כי אחותו לא נמצאת במקום, הוא עזב את הדירה דרך החלון שממנו נכנס, חזר לרחוב ורץ לעבר הרכב המונע בו המתין כל העת הנאשם בכר, שמיד עם כניסתו של הנאשם עומר לרכב, פתח בנסיעה מהירה והשניים נמלטו מהמקום ויצאו מחיפה.

כתב האישום מייחס לנאשמים עומר ובכר בדרה עבירה של רצח בכוונה בנסיבות מחמירות, חבלה בכוונה מחמירה, עבירות בנשק והתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות. כתב האישום מייחס לנאשם אחמד ולקטין עבירה של סיוע לרצח בכוונה בנסיבות מחמירות, סיוע להתפרצות למקום מגורים בנסיבות מחמירות.