המהלך של בכירי המחאה נגד בן גביר: "אנו עומדים לצד התושבים"

בעקבות אירועי יום כיפור בכיכר דיזנגוף מארגן השר בן גביר תפילה שתערך באותו מקום ביום חמישי. מנגד מארגנים ראשי המחאה נגד הרפורמה המשפטית "תפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה" - היום הם הודיעו: אנחנו משנים מיקום

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 27/09/23 16:53 יב בתשרי התשפד

המהלך של בכירי המחאה נגד בן גביר: "אנו עומדים לצד התושבים"
כיכר דיזנגוף, יום כיפור | , צילום: Itai Ron/Flash90

אחרי האלימות בתפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף בתל אביב, הודיע השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר כי ביום חמישי יקיים תפילת ערבית כאות מחאה. בתגובה להודעתו של בן גביר התארגנה "תפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה" באותו מקום. אלא שמארגני התפילה פרסמו הודעה לפי הם מזיזים את מיקומה לכיכר הבימה בשל החשש מעימותים נוספים.

"בוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים"

בהודעת המארגנים נכתב: "בימים שבהם ראש הממשלה ושריו מנסים להציף את הציבוריות ברעל ושנאה, אנו עומדים לצד התושבים במאבקם, ובוחרים שלא להיגרר אחר פרובוקטורים קיצוניים".

"מחר נקיים, דתיים וחילונים, אירוע של תקווה וסובלנות, ללא הפרדה וללא מחיצות. הניסיונות של הקנאים והקיצוניים לא יצליחו לפרק את ישראל. אנו מזמינים את הציבור הרחב, נשים וגברים, להט"בים וסטרייטים, מכל הקשת הדתית להגיע לאירוע למען שלמות הדמוקרטיה ועם ישראל".

ההודעה המקורית של פעיל המחאה יאיא פינק:

בן גביר הסביר אתמול: "‏ביום הכיפורים הזה ראינו שונאים שמנסים לגרש את היהדות מהמרחב הציבורי. ישראל היא מדינה יהודית! ודמוקרטית". בן גביר החליט לארגן הפגנה בתגובה למראות: "בחמישי הקרוב אקיים תפילת ערבית בכיכר, הציבור מוזמן".