פיצוץ התפילות ביום כיפור חילי טרופר התחלחל: "אין שום הצדקה בעולם"

נציג האופוזיציה התבטא בחריפות נגד המפגינים שהרסו את התפילות המשותפות בתל אביב עם כניסת החג, והדגיש כי על אף התהום הפעורה בינו לבין אנשי ראש יהודי, יש להתנער מהדרך האלימה הזו. "כך לא נראית ליברליות, כך לא נראית יהדות"

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/09/23 17:45 יא בתשרי התשפד

חילי טרופר התחלחל: "אין שום הצדקה בעולם"
מפגינים פוצצו את תפילת יום הכיפורים בתל אביב | , צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

כמעט יממה עברה מאז נחשף הציבור הישראלי לאירועים שהתרחשו בכיכר דיזינגוף בתל אביב במהלך תפילת יום הכיפורים, כאשר מפגינים פוצצו את התפילות ביום הקדוש, והסערה הציבורית עדיין לא שככה. לאחר גינויים מהקואליציה והאשמת מארגני התפילה מצד האופוזיציה, מגיע תורו של חבר הכנסת חילי טרופר מהמחנה הממלכתי להתבטא בעניין, והוא בוחר לגנות בחריפות את המפגינים.

מפגינים השליכו מחזורי תפילה

"אין שום הצדקה בעולם להתנהגות הפוגענית כלפי המתפללים בכיכר דיזינגוף. כל האידיאולוגיות הגדולות והערכים שבשמם פעלו המפגינים הולכים לאיבוד בדרך למפגינים שמשליכים מחזורי תפילה על הרצפה, למפגינה שמושכת בכנף טלית של מתפלל, ולחבורה שמגדפת ומקללת בשנאה רושפת מתפללים בזמן תפילת 'כל נדרי'", כך כתב, והוסיף כי גם המתנגדים להפרדה מגדרית צריכים להתנער מהדרך המבזה.

חולק עמוקות על הרב לוינשטיין וישראל זעירא

טרופר הדגיש כי הוא אינו מהתומכים של הרב לוינשטיין וישראל זעירא, "אני חולק עליהם עמוקות. בין תפיסתי לתפיסתם פעורה תהום עמוקה", אבל, "בין לא לקבל בסבר פנים יפות לבין לגרש באלימות, בתנועות מגונות ובאיחולי מוות יש מרחק רב. כך לא נראית ליברליות. כך לא נראית יהדות". לדבריו, מדובר במאבק בשם היהדות, לא נגדה.

שר התרבות חילי טרופר

חילי טרופר | צילום: Tomer Neuberg/Flash90

עוד הוסיף: "המחאה העצומה ברגעים היפים שלה היתה בשורה מחברת, שוברת מחנות וליכדה תחתיה את כל מי שחשש שהיסוד הדמוקרטי נפגע. אותו זרם קטן במחאה, שכעת עסוק בפגיעה ביסוד היהודי, דוחק החוצה אותי ורבים מבין השותפים במאבק. יצאנו למאבק על מדינה יהודית-דמוקרטית. אלה רצו לכרסם בדמוקרטיה, אלה רוצים לכרסם ביהדות, אבל הרוב הישראלי רוצה בשניהם ובחיבור המורכב אך המיוחד ביניהם".

הישראלים מסתובבים היום עם לב שבור

"הרוב הישראלי מסתובב היום עם לב שבור. לב שבור הוא אולי שקט יותר מהצעקנים והאלימים, אבל הוא כואב באופן הכי עמוק שיש. הרוב הישראלי מבין שבחברה בריאה כשמשהו קדוש למישהו, כל אחד עושה מה שביכולתו כדי להתחשב בכך. הרוב לא מחפש להוציא עיניים או להתקוטט, בוודאי לא ביום כיפור. הוא מעדיף להיות מעט פחות צודק והרבה יותר מתחשב, חכם ורגיש. הרוב המוחלט עבר את יום כיפור בכבוד לאחר ובאהבה גדולה לארץ הזו, לעם הזו ולמדינה יהודית דמוקרטית. ועל אלה אנחנו לגמרי נכונים להיאבק, בעוז, במסירות אדירה, אבל בלי שנאה".