לא חשפו כיצד: ראש יהודי יקיימו את תפילת יום הכיפור בדיזינגוף

הארגון שמקיים מידי שנה תפילות יום כיפור המוניות בכיכר דיזינגוף, הודיע כי למרות האיסור על הקמת מחיצות - התפילה תתקיים כסדרה: "בדרך בה תשמר ההלכה ויישמר החוק"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/09/23 08:10 ט בתשרי התשפד

לא חשפו כיצד: ראש יהודי יקיימו את תפילת יום הכיפור בדיזינגוף
תפילת יום כיפור בתל אביב, צילום: ראש יהודי

תפילת יום הכיפורים שמארגן ארגון "ראש יהודי" מידי שנה בכיכר דיזינגוף עמדה השנה בסימן שאלה גדול, זאת לאחר שהעירייה אסרה על כיום תפילה בהפרדה במרחב הציבורי של העיר וזכתה לגיבויו של בית המשפט המחוזי בתל אביב, לאחר שהוגשה עתירה דחופה בנושא.

למרות זאת, אתמול (שבת) "ראש יהודי" פרסמו הודעה בה הכריזו כי התפילה תתקיים כסדרה במסגרת ההלכה, אך סרבו לפרט כיצד ההפרדה בין נשים לגברים תתקיים כאשר הקמת מחיצות נאסרה על ידי העירייה.

ראש יהודי: "בדרך בה תשמר ההלכה ויישמר החוק"

"הפעם יש לנו בשורות טובות! תפילת הענק בכיכר דיזנגוף ביום כיפור - תתקיים", נכתב בהודעה שפרסם הארגון. "אחרי התייעצויות רבות החלטנו לקיים את התפילה בדרך בה תשמר ההלכה ויישמר החוק. ככה פשוט".

לדבריהם: "התפילה בכיכר דיזנגוף כבר הפכה לסמל של אהבה ואחדות מרגשת ואנחנו בטוחים שגם השנה היא תהיה כזאת. ואפילו יותר. אנו בטוחים שננהג כבוד זה לזה, ליום הקדוש הזה, ולמסורת ישראל".

בארגון חשפו כי לצד המוני פניות לקיום התפילה, בשבת האחרונה אלמונים גנבו את דפי השירה שהדפיסו עבור השירים שאחרי התפילה, "אבל התשובה שלנו תהיה עוד אהבה וקדושה בתל אביב. קומץ קיצוניים לא יצליח לפגוע בכם, האלפים שבאים לכיכר בכל שנה". תפילת כל נדרי תתקיים בשעה 18:15, תפילת נעילה בשעה 17:00.