תפילה ללא מחיצה הרב בני לאו בבקשה מיוחדת מתושבי תל אביב

לאחר שבית המשפט אסר להציב מחיצה בתפילה המסורתית בלב תל אביב ביום הכיפורים, פנה הרב לאו בקריאה לרצון טוב מצד תושבי העיר. "המחיצה לא תמנע מאלפים שיבואו לעמוד ביחד ללא הפרדה. היא רק תאפשר למי שכן מעוניין לכלול את עצמו עם עוד חלקים בחברה הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 23/09/23 21:07 ח בתשרי התשפד

הרב בני לאו בבקשה מיוחדת מתושבי תל אביב
הרב לאו, צילום: אביטל ליסקר

ביום חמישי האחרון בית המשפט המחוזי בתל אביב אסר על הפרדה בתפילת יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף בתל אביב. "השוויון בין המינים הוא נדבך מרכזי של עיקרון השוויון המעוגן בדברי חקיקה ובפסיקת בית המשפט העליון", כתבה השופטת הדס עובדיה בפסק הדין. הרב בני לאו, ראש מיזם 929, התייחס לכך ובחשבון הפייסבוק שלו כתב בקשה מיוחדת מתושבי תל אביב.

תפילה בכיכר דיזנגוף, ארכיון

תפילה בכיכר דיזנגוף, ארכיון, צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90

אולי תתגבר מידת הרחמים

בעודו מצטט את שופט העליון יצחק עמית, שכתב כי "טובה הסכמה רחבה מפסק דין. טוב היה אילו לא נדרשנו למחלוקת שהובאה לפתחנו", הסביר הרב לאו כי השופט למעשה מבקש מהציבור לנסות להגיע למפגש של דיבור וחיים משותפים. "ברור שבאווירת המלחמה של השנה האחרונה מתבצר כל מחנה ומהדק את השורה כנגד ה'יריב'. אבל אולי אולי לחלון קטן של זמן תתגבר מידת הרחמים ונצליח לשחרר את המרחב".

המחיצה לא תמנע מאלפים שיבואו לעמוד ביחד

הרב כותב כי אין אף בית כנסת שיכול להכיל את האלפים שרוצים לסיים בתחושת אחווה את יום הכיפורים. "זה ברור שהמחיצה לא תמנע מאלפים שיבואו לעמוד ביחד ללא הפרדה לסיום יום הכיפורים. היא רק תאפשר למי שכן מעוניין לכלול את עצמו עם עוד חלקים בחברה הישראלית". לדבריו, "זה תלוי עכשיו רק ברצון הטוב ובידיעה שכולנו נמשיך לחיות בשכנות ולא נוכל להפוך בית לבית משפט". הרב לאו חתם בתפילה שמעכשיו נזכה "לחלון קטן של הפוגה ממלחמת האחים ונשמור על פתיל קטן שקושר אותנו לחיים משותפים".