ראש ישיבת ההסדר חזר למלחמה: "איך הקב"ה נתן לי שתי חוויות כאלה"

ראש ישיבת הר עציון הרב יעקב מדן היה לוחם כאשר פרצה מלחמת יום כיפור, בעמוד הפייסבוק של הישיבה שיתפו בחוויות שסיפר לתלמידים: "אני ראיתי במלחמה יותר מאשר את האסון - ראיתי את הישועה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 22:26 ו בתשרי התשפד

ראש ישיבת ההסדר חזר למלחמה: "איך הקב"ה נתן לי שתי חוויות כאלה"
הרב מדן, חוויות מהמלחמה, צילום: פלאש 90. אורן נחשון

בעוד מספר ימים נציין חמישים שנים למלחמת יום כיפור, כחלק מציון האירועים מתפרסמים עוד ועוד סיפורים על המלחמה ששינתה את פני המדינה. במלחמה כידוע, לחמו גם בני ישיבות רבים וחלקם דוגמת הרבנים חיים סבתו גם תיעדו את החוויות בספרים. מי שעוד לחם במלחמה הוא ראש ישיבת "הר עציון" הרב יעקב מדן.

"זה היה קרב מאוד קיומי"

בעמוד הפייסבוק של הישיבה צוטטו דברים שאמר הרב על המלחמה ההיא. "באמצע הקרב, ביום שני, אני מסתכל ורואה מצד ימין שלי את הרי צפת ואני יודע שאנחנו הטנקים האחרונים שעומדים בדרך ואם הם עוברים אותנו הם נוסעים לצפת" הוא מתאר. "זה היה קרב מאוד קיומי".

המעוזים בתעלת סואץ, מלחמת יום כיפור

המעוזים בתעלת סואץ, מלחמת יום כיפור, צילום: באדיבות ארכיון צה"ל ומערכת הביטחון

בהמשך הוא מתאר איך התהפכה המלחמה ואת התחושות בעקבות כך: "ביום חמישי אחרי הצהריים, אני עומד ליד מזרעת בית ג'ן, ואת מה אני רואה? את האורות של דמשק. ואני אומר, איך הקב"ה נותן לי שתי חוויות כאלה באותו שבוע בין שני לחמישי, יוצאי מצרים לא זכו לכזה דבר".

"יצאתי מהמלחמה הזאת, כמה שיישמע מוזר, מאוד אופטימי"

"אלה היו ימים שבכלל לא היינו אנחנו, מה שיקרה איתנו היה ממש לא חשוב, מה שחשוב היה שעם ישראל ימשיך. דבר כזה יכול להשפיע על האישיות". הרב מדן מוסיף: "יצאתי מהמלחמה הזאת, כמה שיישמע מוזר, מאוד אופטימי. אני ראיתי במלחמה יותר מאשר את האסון - ראיתי את הישועה. הקב"ה הציל אותנו ונתן לנו את הכח ואת האנשים שלא מאבדים את העשתונות, אנשים שאתה יכול ללכת איתם. אני רואה איך אנשים בחירוק שיניים מתגברים וממשיכים ומצליחים, ואני מסתכל ואומר - יש לנו כוחות, וכמה אני יכול ללמוד מהם".