חתך את זרועותיו בסכין - ודרס: פרטים נוספים על הפיגוע

במשטרה חושפים פרטים חדשים בנוגע לפיגוע הדריסה במעבר קלנדיה, במהלכו נפצע מאבטח באורח קל | ברכבו של המחבל התגלתה סכין מגואלת בדמו, כשעל פי החשד ניסה להתאבד

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 16:09 ו בתשרי התשפד | עודכן בתאריך 21/09/23 16:15

חתך את זרועותיו בסכין - ודרס: פרטים נוספים על הפיגוע
הרכב של המחבל , צילום: דוברות המשטרה

לאחר תחקיר ראשוני, במשטרה מפרסמים את פרטי פיגוע הדריסה שאירע היום במעבר קלנדיה: היום בשעה 12:25 הגיע חשוד, בן 38 תושב כפר עקב, ברכב למעבר קלנדיה, בנתיב הנסיעה שמקלנדיה לכיוון ירושלים. לאחר שהרכב נעצר בסמוך לעמדת הבידוק, מאבטח אזרחי תשאל והחשיד אותו, ובתוך כך הבחין שהחשוד הנוהג ברכב פצוע בידו מחתכים.

השוטרים איתרו סכין יפנית המגואלת בדם

מספר שניות לאחר מכן, החשוד החל בנסיעה פתאומית, כשסטה מכיוון הנסיעה ופגע בפלג גופו התחתון של מאבטח אזרחי שהיה בסמוך. הרכב ובתוכו המחבל עצר במקום הדריסה מרחק קצר מעמדת הבידוק במעבר. כוחות הביטחון הפועלים במעבר עצרו מיד את המחבל בכוח.

זירת הפיגוע במחסום קלנדיה

זירת הפיגוע במחסום קלנדיה, צילום: תיעוד מבצעי מד"א

כתוצאה מהדריסה, נפצע המאבטח באורח קל ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית החולים, כעבור מספר שעות שוחרר לביתו. המעבר נסגר לתנועת כלי רכב לצורך טיפול בזירה, איסוף ממצאים וזיכוי הרכב על ידי חבלני מחוז ירושלים. ברכב שבו נהג החשוד ועמו דרס את המאבטח, איתרו השוטרים סכין יפנית המגואלת בדם החשוד על אחד המושבים.

בטרם הפיגוע, המחבל חתך את זרועותיו

מתחקור ראשוני שבוצע לאחר פיגוע הדריסה עולה כי על פי החשד ועוד בטרם הפיגוע, המחבל חתך את זרועותיו בסכין וככל הנראה ביצע את פיגוע הדריסה על רקע אובדני. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע למעבר, ובהערכת מצב שקיים בזירה עם המפקדים, הנחה על המשך פעילות והיערכות מוגברת בכל הגזרות ירושלים ועוטף ירושלים, דריכות גבוהה של שוטרים, לוחמי מג"ב ומאבטחים בכל המשימות והמעברים, פעילות יזומה לאיתור חריגים ותגובה מהירה ונחושה לכל איום.

בסיום הערכת המצב ממ"ז ירושלים הטיל את החקירה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. כמו כן, בשעה האחרונה המעבר נפתח חזרה לתנועת כלי רכב.