מזמינים בבוקינג? עוקץ החופשות המשוכלל שפגע במשתמשים הישראלים

ישראלים רבים שהזמינו לאחרונה חופשה באתר "בוקינג" גילו כי נעקצו בידי עבריינים ששלחו הודעות לכאורה מטעם האתר בהם נדרשו הלקוחות להזין מחדש את פרטי האשראי שלהם. בוקינג: "חוסמים פעילויות חשודות מסביב לשעון"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 09:43 ו בתשרי התשפד

עוקץ החופשות המשוכלל שפגע במשתמשים הישראלים
אתר בוקינג, המע"מ היהי כלול במחיר, צילום: shutterstock

ישראלים רבים התרגלו להזמין את החופשות שלהם דרך אתרי האינטרנט הגדולים ובתוכם גם אתר "בוקינג". אלא שתרמית משוכללת הפילה לא מעט ישראלים בפח, כך פירסמה העיתונאית יולן כהן ב"תוכנית חיסכון".

הישראלים נעקצו לאחר שבסיום הזמנת החופשה באתר, נשלחה אליהם הודעה בצ'אט שגם היא כביכול מאתר ההזמנה בה נדרשו למלא בשנית את פרטי כרטיס האשראי שלהם. אלא שמדובר היה בתרמית של נוכלים שהצליחו לייצר לעצמם גישה לאתר או דרך גורם חיצוני וכך הונו את הרוכשים.

"חוסמים פעילויות חשודות מסביב לשעון"

בחברת "בוקינג" אמרו בתגובה ששלחו ל"תוכנית חיסכון" כי: "ביטחון ובטיחות נמצאים בעדיפות העליונה שלנו, ואנו ב'בוקינג.קום' משקיעים רבות בהגנה על השותפים והלקוחות שלנו באמצעות טכנולוגיות ייעודיות וצוותים המנטרים וחוסמים פעילויות חשודות מסביב לשעון".

בוקינג, עוקץ החופשות

בוקינג, עוקץ החופשות צילום: shutterstock

בעקבות לחץ ישראלי: יהודה ושומרון לא יפגעו על ידי חברת בוקינג

לפני כשנה קיבלה החברה החלטה להכליל את יהודה ושומרון (כמו גם רצועת עזה) במסגרת מדיניות הסימון החדשה שלה שבבסיסה אמירה כללית לפיה "יש להפנות תשומת לב לאזהרות המסע הקיימות לאזורים אלה משיקולי ביטחון אישי". בעקבות שיח של משרד החוץ ושר התיירות עם הנהלת החברה, הוסר האיום מפני ייחוד לרעה של שטחי יו"ש ו/או נכסים בבעלות ישראלית ביו"ש בפלטפורמת החברה.

על פי הפרסומים, התכוונה חברת בוקינג העולמית להוסיף למדיניותה החדשה גם אזהרה ייחודית אשר היתה מגדירה את ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון כשטח כבוש, ואת הביקור בשטח זה כ"מלווה בסיכון מוגבר לבטיחות ולזכויות אדם" - זו כאמור לא תעלה. מדיניות הסימון החדשה של החברה תחול על כ-40 אזורים הנמצאים במחלוקת ברחבי העולם ותחול על כל אזור יו"ש כיחידה גיאוגרפית אחת.