שבתאי עולה להתקפה: "בכל פעם שבן גביר הלך איתי ראש בראש, הוא הפסיד"

שלושה חודשים לפני תום כהונתו, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי חושף את הסודות מאחורי הקלעים בעבודה המשותפת עם השר בן גביר ותוקף בחריפות: "עצרתי ניסיונות פוליטיים להשתלט על המשטרה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 08:20 ו בתשרי התשפד

שבתאי עולה להתקפה: "בכל פעם שבן גביר הלך איתי ראש בראש, הוא הפסיד"
בן גביר ושבתאי, "השר לא מסתפק רק בלשמוע ולשאול", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעוד שלושה חודשים יסיים מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי את כהונתו, ובראיון לעיתונאי רונן ברגמן ב"ידיעות אחרונות" הוא מתחיל לסכם ובעיקר מתייחס לשר הממונה עליו, איתמר בן גביר. לאורך הכהונה של שבתאי, עברו במשרד לביטחון לאומי שלושה שרים: אמיר אוחנה, עומר בר לב ובן גביר, על השניים הראשונים אמר: "הם שני אנשים מאוד שונים, אבל שניהם ידעו את הגבול".

כך הגיב בן גביר להפגנות באיילון

"בכל פעם שבן גביר הלך איתי ראש בראש, הוא הפסיד", אומר שבתאי ומוסיף: "הייתי אחד משומרי הסף. עצרתי ניסיונות פוליטיים להשתלט על המשטרה. גיליתי שהשר לא מסתפק רק בלשמוע ולשאול, אלא נותן לקצינים 'הצעות' כיצד לפעול".

בן גביר

בן גביר והמפכ"ל, קדנציה מלאת עימותים. צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

שבתאי חושף בראיון את ההתנהלות מול השר בכל הנוגע להפגנות מתנגדי הרפורמה ואומר: "בכל פעם שאיילון נחסם, הוא היה דוחק בי לתת פקודות שונות מאלה של עמי אשד". כאמור שבתאי יסיים את תפקידו בעוד כשלושה חודשים, בנושא הזה הוא אומר: "בתחילה חשבתי לבחון את האפשרות הזו באופן חיובי, אבל ככל שעבר הזמן התגבשה אצלי ההכרה כי בתנאים הללו לא אוכל להמשיך. לכל דבר יש גבול".

"בחרו בכוונה משפט שיוציא אותי גזען"

שבתאי התייחס בהרחבה להקלטות שהודלפו משיחה בינו ובין השר במהלך סיפק את הציטוט על החברה הערבית, ציטוט שעורר סערה: "אתה אומר לעצמך: רגע, איך אני ממשיך מכאן?" הוא אומר. "האם אני מרים ידיים, או בדיוק הפוך - כי צריך פה שומר סף. בהקלטה בחרו בכוונה משפט שיוציא אותי גזען".