חבר המועצה הסרוג מזהיר את חולדאי: "פעל בטרם יהיה מאוחר מדי"

סגן ראש עיריית תל אביב שלח למשטרה ולראש העיר מכתב חריף בו הוא מזהיר מפני פגיעה קשה בתפילות יום הכיפורים בעיר. "איומים מפורשים מצד אנשים לא מעטים להפריע ולפגוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/09/23 12:17 ה בתשרי התשפד

חבר המועצה הסרוג מזהיר את חולדאי: "פעל בטרם יהיה מאוחר מדי"
תפילת יום כיפור בתל אביב, צילום: ראש יהודי

סגן ראש עיריית תל אביב, הסרוג חיים גורן, שלח מכתב אזהרה חריף לראש העיר חולדאי ולמפקד מחוז תל אביב במשטרה, בו הציג איומים שפורסמו ברשתות החברתיות והזהיר מפני "גורמים קיצוניים שינסו לפגוע בתפילות יום כיפור" לטענתו. במכתב דרש גורן לעצור את מי שעומדים מאחורי האיומים ולאבטח את התפילות בעיר בכוחות משטרה מוגברים.

חיים גורן

חיים גורן, צילום: יח"צ

"פעל בטרם יהיה מאוחר מדי"

במכתב שנשלח לראש העיר רון חולדאי, כתב גורן: "אני מפציר בך, ומצפה ממך - פעל בטרם יהיה מאוחר מדי על מנת שנוכל לקיים את התפילות באופן המסורתי הנהוג בשנים האחרונות". בהמשך קרא לראש העיר: "דאג כי התפילות יאובטחו באופן המקסימלי כדי להבטיח את קיומן כראוי".

בנוסף, גורן ציין במכתב כי הפרעה לתפילה מהווה עבירה על החוק וציטט את החוק האוסר זאת: "המפריע במזיד אסיפת אנשים שנתאספו כדין לשם פולחן דתי, או תוקף במזיד אדם הממלא תפקיד באסיפה כאמור או את אחד מבאיה, ואין בידו להוכיח צידוק או הצדק כדין, דינו - מאסר שלוש שנים".

רון חולדאי

"פעל בטרם יהיה מאוחר מדי", רון חולדאי. צילום: Chaim Goldberg/Flash90

"תפילות מוסלמיות מתקיימות בעיר בהפרדה"

ברקע הדברים נזכיר כי בעיריית תל אביב החליטו לאסור השנה על הפרדה מגדרית בתפילות יום כיפור, וזאת בשונה מהנהוג בשנים קודמות. בעקבות ההחלטה, הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב עתירה דחופה, בה נטען בין היתר כי: "תפילות מוסלמיות מתקיימות בעיר בהפרדה, תוך שימוש במחיצה, ללא מפריע. זה לא מכבר התקיים בפארק עירוני של העירייה - פארק צ'ארלס קלור – אירוע תפילה ודרשה המוני בהפרדה בין המינים, לכבוד חג הקורבן המוסלמי. כמחיצה במקום שימשו גדרות של לא אחרת מאשר עיריית תל אביב".