בטרם אמירתו של נתניהו: לוין ורוטמן נפגשו עם ארגונים ומשפיענים מהימין

ראש הממשלה שוחח בשידור חי עם אילון מאסק, והתייחס לתחילת קידום הרפורמה המשפטית: "הייתה הצעה שחשבתי שהיא רעה" | קודם לכן נפגשו לוין ורוטמן עם מנכ"ל פורום קהלת: "אין לי שום כוונה לבטל את הרפורמה"

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 18/09/23 21:49 ג בתשרי התשפד

בטרם אמירתו של נתניהו: לוין ורוטמן נפגשו עם ארגונים ומשפיענים מהימין
השר יריב לוין וחה"כ שמחה רוטמן | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נחתו בשעות אחר הצהריים (ב', שעון ישראל) בארצות הברית. פגישתו הראשונה של נתניהו היתה עם היזם אילון מאסק. השניים דיברו בשידור חי על הבינה המלאכותית ועל האפשריות והסכנות שהיא מביאה עמה. כמו כן, השניים שוחחו גם על הרפורמה המשפטית, וראש הממשלה סיפק אמירה מפתיעה במיוחד.

"הייתה הצעה, שאני חשבתי שהיא רעה"

נתניהו התייחס לניסוח הראשוני של הרפורמה כפי שהציג אותה שר המשפטים יריב לוין. "הייתה הצעה, שאני חשבתי שהיא רעה, לבטל חוסר איזון אחד באמצעות חוסר איזון אחר. אני חשבתי שזו טעות להניע את המטוטלת לצד אחר. יש לי רוב בכנסת לחוקק כל מה שרציתי, אבל אני מנסה להגיע לקונצנזוס עם הצד השני. אם לא אצליח - אעשה זאת עם הציבור", אמר.

"גם אם לא מגיעים להסכמות - אין לי שום כוונה לבטל את הרפורמה"

נציין כי עוד בטרם אמירתו של נתניהו, מוקדם היום בכנסת, התקיימה פגישה של השר יריב לוין, יו"ר ועדת החוקה שמחה רוטמן, מנכ"ל פורום קהלת מאיר רובין, מארגני עצרות התמיכה ברפורמה, ומשפיענים אחרים. אין מדובר בפגישה ראשונה מהסוג הזה.

בחדשות 13 דווח כי לוין אמר בפגישה: "אם מישהו חושב שצריך לסגת, לעצור או לבטל את הרפורמה - זה רק יזמין לחץ נוסף על הממשלה. כל מטרתם היא להפיל אותה, ואסור בשום פנים ואופן שהממשלה הזו תיפול". לוין הוסיף: "ברור שכל התהליך הוא על השאלה מי ישלוט פה, והם לא מוכנים שננהל את המדינה. לכן, גם אם לא מגיעים להסכמות - אין לי שום כוונה לבטל את הרפורמה".