עקיבא נוביק: זה פרק חדש בתורת הפייק ניוז

העיתונאי התייחס לתפיסת החשוד בהצתת פסלו של בן גוריון בטיילת חופי תל אביב ולמי שבחרו להאשים את הימין במעשה. "אנשים כאילו-רציניים מסרבים למחוק את הציוצים נוטפי השנאה שלהם נגד הימין"

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 13:51 ג בתשרי התשפד

עקיבא נוביק: זה פרק חדש בתורת הפייק ניוז
עקיבא נוביק, "ציוצים נוטפי שנאה", צילום: Hadas Parush/Flash90

פסלו של דוד בן גוריון בטיילת בתל אביב, סמוך לחוף פרישמן, הושחת והוצת בידי אלמוני במהלך ראש השנה, אך הדבר עורר סערת רשת כאשר היו מי שהאשימו מפגיני ימין בהצתת הפסל. במשטרה הודיעו הבוקר (ב') כי חשוד במעשה נתפס וכי מדובר בדר רחוב בן 34 שהועבר להמשך חקירה.

"אנשים כאילו-רציניים מסרבים למחוק את הציוצים נוטפי השנאה שלהם"

עם פרסום זהותו של החשוד, הגיב בטוויטר העיתונאי עקיבא נוביק ותקף את מי שכבר פסקו מי הצית את הפסל: "הסיפור עם הצתת פסל בן גוריון פשוט מדהים" כתב נוביק. "כולנו נופלים פה ושם במסקנות פזיזות. אבל זה שיומיים אחרי ההצתה, כשהחשוד המרכזי בכלל ערבי, אנשים כאילו-רציניים מסרבים למחוק את הציוצים נוטפי השנאה שלהם נגד הימין - זה פרק שלם בתורת הפייק ניוז".

פסלו השרוף של בן גוריון

פסלו השרוף של בן גוריון צילום: Flash90

גם יו"ר "ישראל שלי" שרה העצני כהן הגיבה וכתבה: "לבי לבי אל חבורת הפתטים שכילו חצי מראש השנה שלהם בזעזוע מעושה על שריפת פסלו של בן גוריון". היא המשיכה: "זה הרי היה ברור שאתם חמור קופץ בראש, אבל עכשיו גם יודעים מי עשה את זה: הומלס. וזה הסיפור של המחאה: ממציאים דמון, מזדעזעים עד עמקי, ויוצאים למלחמה. בברכת מגילת העצמאות ננוחם" סיכמה.

החשוד: דר רחוב בן 34

בהודעת המשטרה הבוקר נכתב: "היום לפנות בוקר התקבל דיווח על הצתת פסל של בן גוריון בחוף פרישמן בת"א, מיד עם קבלת הדיווח, שוטרי תחנת לב ת"א פתחו בחקירה האירוע. בפעולות חקירתיות מהירות השוטרים סגרו מעגל ועצרו חשוד דר רחוב בן 34, הנ"ל הועבר לחקירה בתחנת לב ת"א".