נחשף ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח לארץ אלפי ק"ג של טבק

בודקי מכס אשדוד ברשות המסים סיכלו ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח לארץ טבק לנרגילה ממצרים, במסווה של חלוקי נחל, תוך התחמקות מתשלום מסי יבוא

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/09/23 10:19 ג בתשרי התשפד

נחשף ניסיון מתוחכם במיוחד להבריח לארץ אלפי ק"ג של טבק
הברחת טבק בחלוקי הנחל, צילום: דוברות רשות המסים

בימים האחרונים הוגשה הצהרת יבוא למכס אשדוד עבור מכולה שהגיעה ממצרים ועל פי הצהרת היבואן הכילה 24 טון של מזרקות נוי, כדים, פסלי נוי וחלוקי נחל. המכולה הופנתה לבדיקה פיזית ונבדקה על ידי בודקי מכס אשדוד.

במהלך הבדיקה הבחינו הבודקים כי חלק מחלוקי הנחל מעובדים ומיוצרים מפיברגלס ואינם טבעיים כפי שהוצהר במסמכי היבוא. בעקבות זאת, הוחלט להעמיק את הבדיקה ולשבור מספר חלוקי נחל לא טבעיים. לתדהמת הבודקים התברר כי בכל חלוקי הנחל המעובדים ישנו חלל גדול המכיל 600 גרם של טבק בטעמים לנרגילות, שלא הוצהר עליו למכס.

הברחת טבק

הברחת טבק צילום: דוברות רשות המסים

הטבק הגיע למשקל כולל של אלפי ק"ג

בבדיקה יסודית שנערכה נמצאו 10,000 חלוקי נחל מעובדים כאשר הטבק שהוסלק בתוכם הגיע למשקל כולל של כ-6000 ק"ג. כפי שניתן להבחין מאופן ההסלקה, נראה כי היבואן פעל באופן מתוחכם ומתוכנן תוך השקעת משאבים רבים, זאת על מנת להונות את בודקי המכס ולהתחמק מתשלום מס אמת.

הטבק לנרגילה הוא מוצר עתיר מס, ועל פי הערכות הבודקים אילולא סוכלה ההברחה היו נגרעים מקופת המדינה מיסי יבוא בסכום כולל של כ-2.5 מיליון שקלים. חקירת המעורבים בניסיון ההברחה נמצאת בעיצומה.