ראש השנה באומן: בן 55 נפטר, אלף בני אדם נזקקו לטיפול רפואי

על אף אזהרת ראש הממשלה, רבבות חסידי ברסלס פקדו את קבר רבי נחמן באומן בראש השנה. באיחוד ההצלה איבטחו את האירוע ודווחו על כאלף בני אדם שנזקקו לסיוע, ועל אדם נוסף שנפטר: "למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/09/23 20:54 ב בתשרי התשפד

ראש השנה באומן: בן 55 נפטר, אלף בני אדם נזקקו לטיפול רפואי
אומן, ראש השנה, צילום: Chaim Goldberg/Flash90     

מעל 1000 מקרים טופלו עד כה באומן - בן 55 נפטר לאחר החייאה: בסניף אומן של איחוד הצלה בסיוע צוותי איחוד הצלה מישראל וארה"ב מאבטחים בימים אלו את שלומם של חסידי ברסלב שהגיעו לעיר אומן שבאוקראינה מכל העולם לקיים את בקשת רבי נחמן מברסלב להגיע אליו לראש השנה.

עד כה, טופלו מעל 1000 מקרי חירום וסיוע רפואי שהתקבלו למוקד הבינלאומי של איחוד הצלה מהעיר אומן שבאוקראינה. למרבה הצער בתום מאמצי החייאה נקבע מותו של ישראלי כבן 55 שאיבד את ההכרה בסמוך לצאת החג.

"למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו"

נפתלי רבינוביץ מפקד מבצעים של איחוד הצלה באומן מסר: "בצהרי החג נמסר לנו על אדם שהתמוטט ואיבד את ההכרה. החובשים וצוות מרפאת אומן ביצעו בו פעולות החייאה כולל מתן שוקים חשמליים בניסיון להציל את חייו אך למרבה הצער נאלצו לקבוע את מותו", עוד אמר: "עסקני ברסלב בראשות העסקן הרפואי דודי רפפורט פועלים להטסת גופתו ארצה".

מתס שפירא ראש סניף איחוד הצלה באומן מעדכן: "אמבולנסים של איחוד הצלה יישארו בכוננות עד לצאת יום הכיפורים עם חובשים שיפעלו במשמרות סביב השעון". לדבריו: "במידת הצורך אמבולנסים של איחוד הצלה יפנו את מי שצריך לבתי חולים מקומיים".