אתם בחרתם: אנשי השנה של גולשי כיפה תשפ"ג

משעמם לא היה: אם חיפשתם קצת שקט, כנראה שבשנה החולפת לא מצאתם אותו. אלו האנשים שעשו את השנה הזאת, למרות הכל, לטובה יותר - בפוליטיקה, בביטחון, ברבנות, בטלוויזיה ובברנז'ה | הנבחרת של גולשי כיפה לשנת תשפ"ג

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/09/23 07:59 כט באלול התשפג

אתם בחרתם: אנשי השנה של גולשי כיפה תשפ"ג
אנשי השנה, צילום: פלאש 90, דובר צה"ל

איזו שנה היתה לנו. אחרי חמישה סבבי בחירות חשבנו שהנה יהיה קצת שקט פוליטי בישראל. אז אמנם הכנסת סוגרת אוטוטו 11 חודשי פעילות והממשלה תשעה ירחי לידה, אבל לא ציפינו לכל כך הרבה מתיחויות, רעשי רקע וסערות. לא ציפינו גם להפגנות ארוכות מצד מתנגדי הרפורמה במערכת המשפט, וחשבנו שעם ממשלת ימין הטרור ייחלש והפינויים ייפסקו. חשבנו. מצד שני משמעם זה לא טוב וכאמור לא היה לנו משעמם, לא בפוליטיקה, לא בטלוויזיה, ולא בביצת הברנז'ה. אז קבלו אותם, את מי שעשו את השנה הזאת: אנשי השנה של גולשי "חדשות כיפה".

פוליטיקה: יריב לוין

נדמה כי את השנה הזו הובילה מאחורי הקלעים הדמות האפרורית משהו של שר המשפטים יריב לוין. זה החל אי שם בי"א לחודש טבת (4.1) עם ההכרזה הפומבית של לוין על הרפורמה במערכת המשפט. מאז אותה הכרזה שיש הטוענים כי הציתה את אש המחאה, יוצאים בכל שבוע המוני מוחים כדי למחות נגד הממשלה ה-37. הקואליציה נסוגה במידה מסוימת מהתכנית המקורית, אבל מי יודע, אולי נדבר על כך גם בבחירת אנשי השנה תשפ"ד.

יריב לוין לא מתכוון להתפטר

שר המשפטים יריב לוין | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביטחון: אלוף דוד זיני

את תחילת השנה עוד עשה הקצין המזוהה כל כך עם חטיבת גולני, דוד זיני, בבסיס צאלים כמפקד מל"י, המרכז הלאומי לאימונים ביבשה. חצי שנה חלפה ושר הביטחון יואב גלנט אישר את המלצת הרמטכ"ל הרצי הלוי למינויים חדשים במטה הכללי: זיני קודם לדרגת אלוף ומונה למפקד פיקוד ההכשרות והאימונים בזרוע היבשה ומפקד הגיס המטכ"לי. זה לקח זמן אבל בסוף זה קרה - קצין סרוג ומוערך שנשאר נאמן לדרכו בלי לזוז ממנה ולו מילימטר אחד הצטרף למטכ"ל. את דרכו הצבאית החל בסיירת מטכ"ל ומאז שסיים קורס קציני חי"ר באמצע שנות ה-90 לא עזב את החטיבה החומה עד שנת 2013. בהמשך הקים ופיקד על חטיבת הקומנדו "עוז" ואחרי מספר תפקידים חשובים הועלה כאמור לדרגת אלוף.

האלוף הסרוג, דוד זיני

האלוף דוד זיני | צילום: דובר צה"ל

רבנות: הרבנית ימימה מזרחי

הרבנית והדרשנית ימימה מזרחי החלה את השנה עם טייטל חדש מסוף השנה הקודמת: נשיאת ועד רבניות אירופה. לרבנית שמשפיעה רבות על הציבור המסורתי והדתי הוצע להדליק משואה בטקס הדלקת המשואות האחרון אולם היא סירבה מטעמי צניעות ולימדה אותנו שיעור בענווה. שיעור נוסף למדנו עת עברו מפגיני המחאה תחת ביתה בירושלים, אז כתבה: "כשרעש ההפגנה מתחת לחלון שלי, אני אומרת שוב ושוב את המשפט שציווה לומר האר"י הקדוש, יום פטירתו מצוין הערב: 'הריני מקבלת על עצמי מצוות עשה של ואהבת לרעך כמוך' ומיד אחר כך, אני מתפללת. על אהבה בימים סוערים, על רעיי שכמוני ושאינם כמוני, מתפללת על תפילה אחת, כלולה מקולותיהם של כולנו".

הרבנית ימימה מזרחי | צילום: יעל אילן, פרשה ואשה

טלוויזיה: כוכבה שביט

את כוכבה שביט, הלא היא השחקנית קרן מור, אנחנו מכירים כבר כמה שנים טובות מהסדרה המנצחת של התאגיד, "קופה ראשית". כוכבה היא תופעה ישראלית מוקצנת שאי אפשר שלא להתחבר ולצחוק ממנה: קופאית עצבנית, עצלנית, ערמומית, צינית ולא מתחשבת במיוחד בחבריה לעבודה. ומי מאיתנו לא מתעצבן לפעמים כמו כוכבה? בניגוד לדמות נוספת, רמזי עבד רמזי, שדמותו הפכה החצנה מוגזמת בעונה הרביעית של הסדרה - דמותה של כוכבה נשארה מצחיקה כמו בפרק הראשון של העונה הראשונה.

קופה ראשית, כאן 11

כוכבה שביט | צילום: תאגיד השידור הציבורי

ברנז'ה: גיא הוכמן

את שנת ה'תשפ"ג סגר הבדרן ואושיית הרשת גיא הוכמן במופע חשוב במיוחד: ערב גיבוש לקואליציה המקרטעת של ראש הממשלה בנימין נתניהו, "תשתה הרבה, שלא ישימו לך קוצב לב", אמר לנתניהו והפיל את הקהל. הוכמן הוכיח השנה כי הוא בדרן מסוג אחר - אנושי, נוגע. זה התחיל עם סרטוני המונדיאל הנהדרים מקטאר, שם שמר על הכבוד הישראלי והמשיך עם המונולוג המרגש שפרסם לקראת יום הזיכרון, "מילואים בגן עדן". השיא היה בחשיפת ההתמודדות שלו עם סרטן באשכים והניתוח שעבר, והקריאה שלו לעוקבים: "אל תתביישו להיבדק".

גיא הוכמן

גיא הוכמן | צילום: באדיבות המצולם