ילדה בת 4 לקתה בהתקף אלרגיה - חובש מד"א הציל אותה פעמיים

מרגש: חובש מד"א הוזמן פעמיים לסייע לילדה שלקתה בהתקף אלרגיה מסוכן - והציל את חייה. במפגש המרגש עם משפחתה, סיפר: "לראות את עופרי צוחקת ושמחה ובעיקר בריאה - ממלא ומחמם לי את הלב"

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 11:45 כח באלול התשפג

ילדה בת 4 לקתה בהתקף אלרגיה - חובש מד"א הציל אותה פעמיים
צילום: דוברות מד"א

בערב שבת לפני כשנה וחצי, לקתה עופרי בת הארבע בהתקף אלרגיה חריף ומסכן חיים. פנינה, סבתה של עופרי חייגה מיד למוקד 101 של מד"א, שם ענתה לה חובשת רפואת חירום, הדריכה אותה כיצד לנהוג והזניקה למקום את צוותי מד"א. כונן מד"א, חובש בכיר מיחידת האופנועים מאיר שלו הגיע למקום תוך דקות, ביצע בדיקות רפואיות והעניק לעופרי טיפול רפואי שהציל את חייה.

מצא את הילדה בעיצומו של התקף אלרגיה מסוכן

לפני כשלושה שבועות, בערב שבת בחודש אוגוסט, קיבל מאיר קריאה נוספת על ילדה שלקתה בהתקף אלרגיה חריף. הוא מיהר למקום והופתע למצוא את עופרי כשהיא נמצאת בעיצומו של התקף נוסף ומסכן חיים. מאיר ביצע בדיקות רפואיות ובמהירות החליט להשתמש במזרק האפיפן. שניות לאחר מכן עופרי התאוששה והחלה להגיב - צוות ניידת לטיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום פינה אותה לבית החולים להמשך בדיקות וטיפול כשהיא בהכרה מלאה ובמצב יציב.

צילום: דוברות מד"א

"ברוך השם הגיע אלינו המלאך הזה"

בשבוע שעבר הזמינו אמה של עופרי, לידור וסבתה פנינה את חובש מד"א מאיר שלו לביתן שבאור יהודה והודו לו על כך שהציל את חייה של עופרי. לידור גבאי, אמה של עופרי: "מרגע שעופרי לקתה בהתקף זה היה עניין של ממש כמה דקות. האופן שבו פעלתם והמהירות היו פשוט מדהימים". עוד אמרה: "זה פשוט נס מה שקרה פה. ברגע שזה התפרץ עופרי כבר הייתה במצב לא טוב, מאיר הגיע תוך דקות וטיפל בה בצורה הכי מקצועית שיש. זה משהו שקשה להסביר אותו במילים, ברוך השם הגיע אלינו המלאך הזה".

החובש מאיר שלו סיפר: "בשני המקרים של עופרי מדובר היה בהתקף אלרגיה חריף. אני זוכר שהגעתי במהירות, ביצעתי בדיקות והשתמשתי במזרק האפיפן שהציל את חייה של עופרי", עוד אמר: "לראות את עופרי צוחקת ושמחה ובעיקר בריאה - ממלא ומחמם לי את הלב".

הנחיות מד"א להתקפי אלרגיה

במקרה של התקף אלרגיה חריף, התקשרו מיד למוקד 101 של מד"א. אם יש מזרק אפיפן בהישג יד יש לפעול על פי השלבים הבאים:

  • פתחו את אריזת הפלסטיק והוציאו את המזרק.
  • הוציאו את הניצרה הכחולה ואחזו במרכז המזרק.
  • כוונו את החלק הכתום של המזרק לצד החיצוני של הירך של המטופל (עם או בלי בגדים).
  • נעצו את המזרק בזווית של 90 מעלות עד לשמיעת "קליק".
  • החזיקו את המזרק יציב וצמוד לירך במשך 10 שניות.
  • עסו את המקום במשך 10 שניות לאחר ההזרקה.