התאומים רצו לנקום: פוענח ניסיון הרצח בנווה יעקב

פוענח ניסיון הרצח בירושלים - היום יוגש כתב אישום נגד שני אחים תאומים: "לא בחלו באמצעים לפגוע ביריבם על רקע סכסוך ביניהם - מה שמעיד על מסוכנותם הגבוהה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/09/23 08:30 כה באלול התשפג

התאומים רצו לנקום: פוענח ניסיון הרצח בנווה יעקב
צילום: דוברות המשטרה

המשטרה פענחה את ניסיון הרצח בנווה יעקב: לאחר ששוטרי מחוז ירושלים עצרו את החשודים במעשה זמן קצר אחרי הירי, החקירה הושלמה והיום צפוי כתב אישום נגד אחים תאומים החשודים במעשה. הרקע למעשה הנו סכסוך מתמשך בין עבריינים. "החשודים שנעצרו לא בחלו באמצעים לפגוע ביריבם על רקע סכסוך ביניהם - מה שמעיד על מסוכנותם הגבוהה והחשיבות שקיימת במיצוי הדין עמם".

לפני מספר שבועות, בוצע ירי לעבר אדם במרכז המסחרי בשכונת נווה יעקב בירושלים. כתוצאה מהירי נפצע אותו אדם באורח בינוני ופונה לקבלת טיפול רפואי עם פציעות חודרות בפלג גופו התחתון.

כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים הוזעקו למקום והחלו בביצוע סריקות אחר המעורבים והחשודים שנמלטו מהמקום. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים וכבר בראשיתה עלה כי הרקע למעשה הינו פלילי. בסריקות שערכו בלשי תחנת שפט ובלשי ימ"ר ירושלים בסיוע כלבן של מג"ב ירושלים, נתפס בחצר בניין בשכונת נווה יעקב האקדח ששימש לביצוע הירי, כשהוא טעון.

ירי בנווה יעקב

ירי בנווה יעקב צילום: דוברות המשטרה

הירי בוצע על רקע סכסוך מתמשך בין שני החשודים

בתוך שעות בודדות לאחר המקרה, עצרו בלשי היחידה המרכזית במחוז ירושלים יחד עם שוטרי תחנת שפט מספר חשודים, בהם שני חשודים במעורבות בירי. החשודים (אחים תאומים בשנות העשרים לחייהם, תושבי ירושלים) הועברו לחקירה בימ"ר ירושלים ומעצרם הוארך מעת לעת בבית המשפט.

מהחקירה במשטרה עולה כי הירי בוצע על רקע סכסוך מתמשך בין שני החשודים בירי לבין הקורבן וחבריו. על פי החשד זמן קצר קודם לירי, התפתח בין אחד החשודים בירי לחברו של הקורבן עימות שכלל השלכת חפץ לעבר אחד מהחשודים. זמן קצר לאחר מכן בנקמה על כך, החשוד (בירי) נסע בחזרה לביתו והגיע יחד עם אחיו התאום למרכז המסחרי בנווה יעקב כשהם חמושים באקדחים. שם הם הבחינו בקורבן והתקדמו לעברו. בעוד האחד מאיים עליו כשהוא חמוש בנשק כי יפגע בו ותקף אותו פיזית, האח השני שלף אקדח וירה לעברו מספר כדורים שהובילו לפציעתו. לאחר המעשה החשודים נמלטו מהמקום על גבי אופנועים, עד שנעצרו על ידי המשטרה בהמשך אותו היום.

האקדח באמצעותו בוצע הירי

האקדח באמצעותו בוצע הירי צילום: דוברות המשטרה

"באור יום, במרכז מסחרי הומה אדם"

עם סיום החקירה בימ"ר ירושלים וגיבוש תשתית ראייתית נגד שני חשודים בניסיון הרצח, בסוף השבוע האחרון הוגשה נגדם הצהרת תובע ומעצרם הוארך עד להיום. היום צפויה פרקליטות מחוז ירושלים להגיש נגד שני החשודים כתב אישום ולבקש את מעצרם עד לתום ההליכים.

פקד דיויד דרעי ר' צוות החקירה במפלג התשאול של ימ"ר ירושלים אמר: "הירי בוצע על ידי אחים תאומים באור יום, במרכז מסחרי הומה אדם, ויכול היה להוביל לרצח ולאובדן של חיי אדם". עוד אמר כי "החשודים שנעצרו בגין ניסיון הרצח, לא בחלו באמצעים לפגוע ביריבהם על רקע סכסוך ביניהם. התנהלותם מעידה על מסוכנותם הגבוהה והחשיבות שקיימת במיצוי הדין עמם".