תמונה של יהודה פוקס במדי נאצי פורסמה בטוויטר - בשב"כ חשפו את המקור

אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס הוצג במדי נאצי בתמונה שפורסמה בטוויטר, אך בשב"כ הבהירו כי מקורו של החשבון שפרסם את התמונה הוא איראני: "מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/09/23 21:15 כד באלול התשפג

תמונה של יהודה פוקס במדי נאצי פורסמה בטוויטר - בשב"כ חשפו את המקור
יהודה פוקס, צילום: דובר צה"ל

באתר N12 פורסמה היום (א') כתבה ובה הוצגה תמונה מתוך הטוויטר, תמונה בה נראה אלוף יהודה פוקס, מפקד פיקוד מרכז, במדי נאצי. לפי הפרסום, משתמשת ברשת החברתית בשם Ella Levi ברשת צייצה את התמונה. אחרי הפרסום, שב"כ מבהיר כי מדובר בחשבון פיקטיבי המתופעל על ידי איראנים.

החשבון האיראני: "יהודה פוקס הוא רודן ודיקטטור שמפעיל אמצעים דיקטטורים כדי להשתיק מי שיפרסם ביקורת נגדו"

לתמונה המסיתה צורף טקסט: "יהודה פוקס הוא רודן ודיקטטור שמפעיל אמצעים דיקטטורים כדי להשתיק מי שיפרסם ביקורת נגדו". בהמשך הפוסט הוסר מהרשת, וכאמור, בשב"כ אומרים כי מבדיקות שבוצעו על ידם ביחס לפרופיל, "מוערך בסבירות גבוהה כי מדובר בפרופיל פיקטיבי המתופעל על ידי גורמים איראנים". בשב"כ ציינו גם כי "מזה זמן מקדמת איראן קמפיין רשתי כולל, שמטרתו לפלג את החברה בישראל ולערער את יציבותה, ומוערך כי פרסום התמונה היום הינו חלק מקמפיין זה".

נזכיר כי מוקדם יותר היום (א') ראש הממשלה נתניהו דרש בדיקה וחקירה בעניין הציוץ שפורסם נגד האלוף יהודה פוקס. "ראש הממשלה נתניהו מגנה את ההסתה ונותן גיבוי מלא למפקדי צה"ל", נמסר משלכתו. גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד גינה וכתב: "מחזק את האלוף יהודה פוקס ולוחמיו מול ההתקפה הארסית והמרושעת כלפיו וכלפי צה"ל כולו". חברי כנסת נוספים מכל קצוות הקשת הפוליטית גינו את התמונה.