עמית סגל: "נתניהו והיועמ"שית מדברים זה על זו באותן מילים"

העיתונאי הסרוג מנתח את התפישות ההרסניות והשגויות, לטענתו, של נתניהו ובהרב מיארה זה על זו, שמובילות למשבר פולטי וחברתי: "כל אחד מהם משוכנע שהשני עומד להטיס אותו מתפקידו בהזדמנות הראשונה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/09/23 09:38 כב באלול התשפג

עמית סגל: "נתניהו והיועמ"שית מדברים זה על זו באותן מילים"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי והפרשן הפוליטי הסרוג עמית סגל, מנתח בטורו השבועי בידיעות אחרונות את מערכת היחסים ההרסנית בין ראש הממשלה נתניהו לבין היועצת המשפטית, גלי בהרב מיארה, וטוען כי היחסים ביניהם הם הגורם המרכזי לסכסוכים הפוליטיים והחברתיים המתמשכים בישראל "הסיבה שהעימות הזה מגיע אל חודשו התשיעי היא האימה, הניכור והתיעוב של שני אנשים, זה כלפי זו ולהפך: בנימין נתניהו וגלי בהרב־מיארה".

"בלשכה הספרטנית של כל אחד מהם משוכנעים שהלשכה השנייה היא גוף ציני ושוחר רע שלא יהסס להרוס את המדינה ולהשתלט על הדמוקרטיה, וכל אחד מהם משוכנע שהשני עומד להטיס אותו מתפקידו בהזדמנות הראשונה", הסביר סגל, וציין את האירוניה: "ראש הממשלה והיועצת המשפטית לממשלה מדברים זה על זו באותן מילים, באותו פחד".

גלי בהרב מיארה

גלי בהרב מיארה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

"כל אחד מהם לוקה בהערכת יתר של כוחו של השני"

"בהרב־מיארה מאמינה באמונה שלמה שנתניהו יפטר אותה ברגע שיוכל כדי להחליף אותה ביועץ נוח שיסגור את תיקיו ויסלול את הדרך לדמוקרטיה הונגרית-פולנית", כתב העיתונאי. "נתניהו מאמין באמונה שלמה שבהרב־מיארה תוציא אותו לנבצרות ברגע שתוכל ותסלול את הדרך למשטר טורקי־אפלטוני שבו הפקידים והגנרלים קובעים". והסביר כי כל אחד מהם מפחד כי השני יסלק אותו מתפקידו בהזדמנות הראשונה. זאת למרות, שלדבריו: "אין לי ספק קל שבקלים שבהרב־מיארה לא תבטל את הכרעת מיליוני אזרחים ושנתניהו לא יפטר את בהרב־מיארה. לא כי הם לא רוצים, אלא כי הם לא יכולים".

"דומה שכל אחד מהם לוקה בהערכת יתר של כוחו של השני, ובהערכת חסר של כוחו שלו. כמו במשבר הטילים בקובה, כל אחד מהם משוכנע שהצד השני עומד לתקוף, ולא תופס את המצב האמיתי", המשיך וכתב סגל. "האיש שמנגד איננו דוקטור סטריינג'לאב זדוני, אלא קצין מבוהל בצוללת קלסטרופובית, משוכנע שהוא על סף השמדה, וידו המזיעה מרפרפת על הכפתור האדום".

ראש הממשלה נתניהו

ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90