מנכ"ל עיריית ירושלים: "זאת העיר הכי פלורליסטית"

מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי מגיע לראיון מיוחד בחדשות כיפה, מספר על המיזם שהוא הכי גאה בו ומסביר על פיתוח בירת ישראל: "אנחנו העבר והעתיד של המדינה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 10/09/23 11:07 כד באלול התשפג

מנכ"ל עיריית ירושלים: "זאת העיר הכי פלורליסטית"
מנכ"ל עיריית ירושלים איציק לארי, צילום: כיפה

איציק לארי, שמשמש בחמש השנים האחרונות בתפקיד החשוב כמנכ"ל עיריית ירושלים, הגיע לאולפן כיפה לשיחה על האתגרים של עיר הבירה, פיתוח התחבורה וההתנהלות מול מזרח העיר, שלאחרונה זכה לתוכנית חומש.


למה כל כך קשה למצוא משרדים בעיר?

זאת נקודה מאוד מרכזית וכואבת. בוא נדבר קודם על תחבורה, אנחנו קרובים לעמידה בשורה אחת עם מדינות מובילות בעולם בנושא הזה. תראה למשל את קווי הרכבת הקלה שנבנים בימים אלה ונותנים לנו להתעסק בבעיות שירושלים סבלה ממנה: דיור ותעסוקה.

עד לפני כמה שנים בנו רק 2,000 יחידות דיור בשנה, כעת אנחנו עומדים על 7,000 היתרי בניה ליחידות דיור בשנה, וזה מתאפשר בזכות התחבורה. בימים אלא אנחנו בונים 2 מיליון מטר של משרדים, בשנים הקרובות הם ייבנו בכל רחבי העיר ויתנו מענה לכל סוגי התעסוקה.

איפה אתה נמצא בסערה הפוליטית סביב תכנית החומש למזרח ירושלים?

ירושלים היא מאוחדת, אבל עד לפני כמה שנים היא הייתה מאוחדת רק על הנייר. משה ליאון לקח את מזרח העיר כפרוייקט ושם נקי היום והיום יש שם בתי ספר שלא נופלים מבתי ספר במערב העיר. הם תושבי ירושלים וירושלים צריכה להיות מאוחדת גם במעשה.

צריכה להיות תחבורה ציבורית בירושלים בשבת? ראינו קמפיין כזה בעיר לאחרונה

יש בירושלים סטטוס קוו ובמסגרתו אין תחב"צ בשבת. אנחנו קוראים תמיד לשמור על הסטטוס קוו. בסוף זאת העיר הכי פלורליסטית. רק פה תראה בגן החיות בחור ערבי לצד אישה חרדית עם שביס וכולם חיים זה לצד זה.

יש חשש בציבור החילוני שישראל תהפוך לירושלים, מה אתה עונה להם?

אנחנו העבר והעתיד של מדינת ישראל, חברות הייטק גדולות רוצות לבוא לפה בגלל כח האדם פה.

מה המיזם שאתה הכי גאה בו?

הניקיון. זאת הייתה הבטחת בחירות מרכזית של ליאון וכולם באו אלינו ואמרו תשכחו מזה, ירושלים לא תהיה נקייה...עשינו רפורמה מקיפה וירושלים הפכה לעיר הכי נקייה בישראל. ובאמת התושבים מאוד מרוצים. אנחנו גם בירת התרבות וגם בירת הספורט, ממלאים הופעות יום אחרי יום בקיץ.

מתי זוגות צעירים יוכלו לקנות פה דירות?

כבר היום זוגות צעירים יכולים, ועוד דבר, אנחנו מובילים פה פרוייקט של דירות להשכרה טווח ארוך. זה תחליף הולם לדירה בקנייה ואנחנו בונים הרבה דירות כאלה שמובטחות ל-20 שנה. וכפי שאמרתי, אנחנו בונים הרבה יחידות דיור כל שנה.