רבנים בציונות הדתית לצד הממשלה: "אין שום סמכות ממלכתית אחרת מעל הרוב"

בצל ההתנגשויות בין הרשויות והמחאות נגד הממשלה, שורת רבנים בציונות הדתית במכתב: "הסמכות היחידה במדינה היא של הרוב, כפי שהיא באה לידי ביטוי בבחירות, בכנסת ובממשלה" | בין הרבנים החתומים: הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב דב ליאור והרב שמואל אליהו

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 06/09/23 14:06 כ באלול התשפג

רבנים בציונות הדתית לצד הממשלה: "אין שום סמכות ממלכתית אחרת מעל הרוב"
כנס רבנים. אילוסטרציה, צילום: אריה מינקוב

בצלן של ההתנגשויות והמחאות בעקבות מהלכי הממשלה, שורת רבנים מהציונות הדתית, המאוגדים תחת ארגון "תורת הארץ הטובה", פרסמו היום (ד') מכתב תמיכה בממשלה ובו הם כותבים כי "הסמכות היחידה במדינה היא של הרוב, כפי שהיא באה לידי ביטוי בבחירות, בכנסת ובממשלה". בין הרבנים החתומים על המכתב ניתן למצוא את הרב יעקב אריאל, הרב זלמן מלמד, הרב דב ליאור והרב שמואל אליהו.

בזכות ההכרה של כולנו כי הולכים אחרי הרוב, תוך התחשבות במיעוט, צלחה המדינה את המשברים

תחת הכותרת "ערכי היסוד של מדינת ישראל" פתחו הרבנים בברכת שנה טובה וכתבו: "מדינת ישראל התמודדה עם מדינות אויב רבות שאיימו עלינו לכלותינו ובע"ה ניצלנו מהם וניצחנו בחסדי ה' עלינו. המדינה התמודדה גם עם אתגרי פנים מורכבים, דתיים וחברתיים. בזכות ההכרה של כולנו כי הולכים אחרי הרוב, תוך התחשבות במיעוט, צלחה המדינה גם את המשברים הללו".

בהתייחסות לדיונים הקרבים בבג"ץ ולמחאה הנרחבת סביב מהלכיה של הממשלה והקואליציה, כתבו הרבנים: "עכשיו נראית לפנינו מחלוקת לאומית חברתית. נזכיר כי המדינה יקרה לנו מאד. יש בה קיום של מצוות התורה והגשמת חלום הדורות. חשוב לכולנו לשמור עליה ועל המרקם העדין שלה. על כן נדגיש: הסמכות היחידה במדינה היא של הרוב, כפי שהיא באה לידי ביטוי בבחירות, בכנסת ובממשלה. אין שום סמכות ממלכתית אחרת מעליהם". נזכיר כי בשלושת השבועות הקרובים צפויים שלושה דיונים קריטיים בבית המשפט העליון אודות עילת הסבירות, חוק הבצרות והוועדה לבחירת שופטים.

אלו הרבנים החתומים על המכתב

הרבנים החתומים על המכתב הם הרב דב ליאור, הרב חיים שטיינר, הרב יעקב אריאל, הרב איתן איזמן, הרב שמואל אליהו, הרב מרדכי גרינברג, הרב דוד חי הכהן, הרב מיכאל הרשקוביץ, הרב אורי כהן, הרב אליקים לבנון, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב אריה שטרן, הרב יעקב שפירא והרב יוסף ארציאל.

הרב אריאל, בראש הוועדה

הרב יעקב אריאל | צילום: דוד שטיין

הרב דב ליאור

הרב דב ליאור | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

הרב שמואל אליהו | הרב שמואל אליהו

הרב שמואל אליהו | צילום: David Cohen/Flash90

"אנו קוראים לכל הציבור במדינה לנהוג באחריות ולהשתדל להגיע להסכמה המאפשרת לכל אחד לנהל את אורח חייו ללא כל כפיה ובהתאם לערכי עם ישראל לדורותיו" חתומים הרבנים.