גלי צה"ל לא תסגר: ההחלטה של גלנט - בניגוד לעמדת הרמטכ"ל

יואב גלנט החליט שלא לסגור או להפריט את התחנה הצבאית, למרות עמדתו של הרמטכ"ל המכהן וכמה רמטכ"לים לשעבר | לצד ההחלטה להשאיר אותה במתכונתה הנוכחית, תצומצם השתתפות חיילים בסיקור פוליטי ויוגדל העיסוק בנושאים צבאיים וחברתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 07:32 יט באלול התשפג

גלי צה"ל לא תסגר: ההחלטה של גלנט - בניגוד לעמדת הרמטכ"ל
גלי צה"ל, צילום: Moshe Shai/FLASH90

אחרי הקמת הוועדה בראשותו של מנכ"ל משרד הבטחון, יואב גלנט החליט שלא לסגור או להפריט את תחנת הרדיו גלי צה"ל. כך מדווח אבישי גרינצייג ב"כאן חדשות". כזכור, גלנט מינה את דני זקן כממלא מקום מפקד גל"צ.

הרצי הלוי סבר שיש לסגור או להפריט את התחנה

נגד עמדתו של גלנט היו כמה רמטכ"לים לשעבר שסברו שיש להוציא את התחנה מידי צה"ל. גם רא"ל הרצי הלוי, הרמטכ"ל המכהן, סבור שיש להוציא את התחנה מידי צה"ל. במקביל, הוועדה של זמיר המליצה כי תצומצם השתתפות חיילים בסיקור פוליטי, וכי יוגדל נפח העיסוק בתחנה בעניינים צבאיים וחברתיים הקשורים לחברה הישראלית. בנוסף, יחולו שינויים בפיקוח על תחנת הרדיו.

גלנט והלוי |

גלנט והלוי | צילום: Alex Kolomoisky/POOL

זקן, ממלא מקום מפקד התחנה הגיב בעבר על הטענות לפוליטיזציה בתחנה בעקבות בחירתו: "מי שבחר בי הוא יואב גלנט, שר הביטחון. כששרי ביטחון אחרים בחרו במפקד גלי צה"ל - לא אמרו מינוי פוליטי. הוא בחר בי כממלא מקום, ולאחר ששמע על הרקע המקצועי שלי ואת החזון שלי לגלי צה"ל. אף אחד לא נותן לי פקודות או הנחיות".

"עצם קיומה של תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב היא פגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות"

ח"כ דן אילוז, שקידם את הפרטת התחנה, הגיב לדייוח: "קראתי את הדיווחים על כך שידידי שר הביטחון החליט שלא להפריט את תחנת גל"צ. אני מקווה מאוד שאלה לא דיווחי אמת. עצם קיומה של תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב היא פגיעה בדמוקרטיה ובחופש העיתונות".

"תחנת רדיו צבאית היא כלי מצוי במשטרים דיקטטוריים צבאיים, לא בדמוקרטיות. לא מצאתי עוד מדינה דמוקרטית עם תחנת רדיו צבאית המשדרת לציבור הרחב תכנים אזרחיים. אנחנו מדינה שיש לה צבא, לא צבא שיש לו מדינה. חופש העיתונות טומן בחובו את הורדת ההתערבות של גופים ממשלתיים בתקשורת ולא אמור לתת לגופים ממשלתיים, ובטח שלא צבאיים, לנהל גופי תקשורת. עיתונות חופשית מתחילה בשוק חופשי", הוסיף אילוז.