הרס נוסף בשומרון טלי גוטליב פונה לסמוטריץ': "זה באחריותך. עצור את החרפה הזו"

מצפה תיירותי נהרס הבוקר בידי כוחות של המינהל האזרחי ביישוב יצהר. חברת הכנסת מהליכוד תקפה את השר במשרד הביטחון: "איזה תירוץ תספר לבוחריך שפונים אלי בהודעות רבות על המעשה הזה?" | חה"כ לימור סון הר מלך האשימה את שר הביטחון גלנט

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 04/09/23 07:58 יח באלול התשפג

טלי גוטליב פונה לסמוטריץ': "זה באחריותך. עצור את החרפה הזו"
הרס המצפה | , צילום: ללא

כוחות משטרה גדולים הגיעו בשעת בוקר מוקדמת (ב') לישוב יצהר. תחילה לא היה ברור לאן מועדות פני הכוחות, אלא שכעבור שעה קלה הם עשו דרכם לכיוון מצפה תיירותי שהוקם לזכרה של רנה שנרב הי"ד למרגלות שכונת מצפה יצהר שבישוב. במקביל, כוחות נוספים הגיעו לנקודת התיישבות חדשה בצידו הצפוני של הישוב, שם תושב אחד שכבל את עצמו לרצפה במתקן מברזל ובטון, כדי לעכב את ההרס. חברות הכנסת טלי גוטליב ולימור סון הר מלך תקפו את הנעשה ביצהר.

המצפה בטרם נהרס |

המצפה בטרם נהרס

"איזה תירוץ תספר לבוחריך שפונים אלי בהודעות רבות על המעשה הזה?"

גוטליב הגיבה כאמור להרס, ותקפה את השר במשרד הביטחון, בצלאל סמוטריץ', בחשבון הטוויטר שלה: "השר סמוטריץ', תגיד לי שאני טועה. אתה לא יו"ר הציונות הדתית? תגיד לי שאין מצב שבמשמרת שלך המינהל האזרחי מחרב מצפה תיירות לזכרה של רנה שנרב הי"ד למרגלות היישוב יצהר. מילא אני, אבל איזה תירוץ תספר לבוחריך שפונים אלי בהודעות רבות על המעשה הזה? זה באחריותך. עצור את החרפה הזו".

"בימים אלו אנו רואים את תוצאות ההתעלמות"

כמו בפינויים קודמים, לימור סון הר מלך האשימה בהרס את שר הביטחון יואב גלנט: "כבר עם הקמת הקואליציה הגשתי בקשות לשר גלנט לדיון דחוף על הרס הרשות הפלשתינית את הר עיבל. למרות שהתחייב לדיון כזה דחה השר גלנט בכל פעם את הדיון מסיבות שאינן מתקבלות על הדעת ובימים אלו אנו רואים את תוצאות ההתעלמות, עם הקמת שכונת דירות סביב למזבח יהושע במטרה למחוק את הסיפור היהודי במקום".

מצפה לזכר רנה שנרב הי"ד

מצפה לזכר רנה שנרב הי"ד צילום: ללא

הרס נוסף בשומרון

הרס נוסף בשומרון, הבוקר

עמותת קול רנה בתגובה להריסת המצפה

מעמותת "קול רנה", נמסר: "העמותה, שהוקמה לזכרה של הנערה רנה שנרב הי"ד שנרצחה במהלך טיול בארץ, הקימה בשנים האחרונות עשרות מצפים ומעיינות ותמשיך לפעול להקמת עוד מקומות והפעלת עוד מיזמים של אהבת העם והארץ. ההרס הכואב שראינו הבוקר לא יחליש אותנו. להפך, אנחנו נמשיך ונבנה, נמשיך וניישב את הארץ, נמשיך ונרבה בטוב. דווקא בהזדמנות זו, של הרס ושל החרבת אחד המצפים - אנחנו מזמינים את עם ישראל כולו, את בני הנוער היקרים בכל מקום ומקום בארץ - הקימו עוד מצפים, עוד מעיינות, עוד פינות חמד בכל רחבי הארץ".