ההחלטה של השופט נגד מנהיג המחאה: אני מרשיע

מכה למנהיג המחאה: שופט בית משפט השלום בירושלים יהושע צימרמן הרשיע את מוביל תנועת קריים מיניסטר גונן בן יצחק בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/09/23 13:59 יז באלול התשפג

ההחלטה של השופט נגד מנהיג המחאה: אני מרשיע
גונן בן יצחק, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

גונן בן יצחק, מהקולות הבולטים במחאה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, הורשע הבוקר (א') בבית המשפט השלום בירושלים בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו, זאת בעקבות התנהלות בלתי חוקית של בן יצחק בהפגנה נגד נתניהו.

מכה למנהיג המחאה: "נאלצו השוטרים להשתמש בכח"

על פי המתואר בכתב האישום, ביום 18.07.2020 בעת הפגנה בסמוך למעון ראש הממשלה נתניהו, ניסו המפגינים מספר פעמים לצאת לתהלוכה לא חוקית אך נבלמו על ידי כוחות המשטרה. בנוסף, בשלבים שונים של ההפגנה, ירדו המפגינים לכביש וחסמו את התנועה. משלא נשמעו המפגינים לקריאות השוטרים לעלות חזרה למדרכות, נאלצו השוטרים להדוף אותם בחזרה למדרכות.

בחצות כרזו כוחות המשטרה למפגינים באמצעות מכשירי כריזה משטרתיים כי ההפגנה אינה חוקית ועליהם לעזוב את המקום. מפגינים רבים ובהם הנאשם לא נענו לקריאות השוטרים והמשיכו להפגין במקום שלא כדין. השוטרים המשיכו לכרוז לעבר המפגינים אך המפגינים הוסיפו להקים רעש באמצעות משרוקיות, תופים וצעקות.

הנאשם נעמד מול המכת"זית

בשעה 00:05 או בסמוך לכך, משנוכח מפקד המשטרה במקום, יעקובי, כי על אף מאמצי השוטרים לפנות את ההפגנה הלא חוקית, מפגינים רבים ממשיכים להפגין, הורה לקדם מכונת התזה (מכת"ז) לכוון הצומת בה עמדו המפגינים וזאת על מנת לכרוז להם פעם נוספת וכן כדי לאפשר את השימוש בה לשם פינוי המפגינים ככל ויידרש.

בהמשך למתואר, בן יצחק קרא למפגינים אחרים לרוץ לעבר המכת"זית, הנאשם נעמד מול המכת"זית, חסם את נתיב נסיעתה, נשכב תחת המכת"זית וחיבק בידיו חלק מגחון המכת"זית וזאת בכוונה לסכל את השימוש בה ולמנוע ממנה להתקדם. על אף דרישות חוזרות ונשנות של מפקד המשטרה, סרב הנאשם לשחרר את אחיזתו במכת"ז ולצאת מתחתיה. לאור כך נאלצו השוטרים להשתמש בכח על מנת לנתק אותו מהמכת"ז ולפנות אותו מהמקום. שופט בית משפט השלום בירושלים יהושע צימרמן הרשיע את הנאשם בעבירה של הפרעה לשוטר במילוי תפקידו.