שינוי היסטורי בתאגיד: כך ישמעו מהדורות החדשות

לראשונה מקום המדינה ומהקמת השידור הציבורי – מהדורות השעה העגולה של כאן רשת ב, פס הקול של מדינת ישראל, מתחדשות | המרכיבים הנוסטלגיים במהדורה, הקיימים עוד מתקופת המנדט הבריטי, יישמרו כהוקרה לפס הקול המיתולוגי

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 01/09/23 13:22 טו באלול התשפג

שינוי היסטורי בתאגיד: כך ישמעו מהדורות החדשות
חדר החדשות, צילום: כאן רשת ב

"קול ישראל מירושלים שלום רב, השעה שבע והרי החדשות, תחילה עיקרן". מהדורות קול ישראל עוברות מתיחת פנים. המהדורות משודרות באותה המתכונת כבר עשרות שנים, ויום אחר יום שידרו בכל שעה עגולה את האירועים הגדולים והמכוננים בתולדות ישראל, החל מימי המנדט הבריטי כ"שידורי ארץ ישראל", דרך הקמת השידור הציבורי בשנות השישים ועד ימינו.

כעת, לראשונה אי פעם - מהדורות החדשות, המשודרות בכל שעה עגולה בכאן רשת ב - תחנת האקטואליה של כאן, תאגיד השידור הישראלי, מתחדשות. המהדורה הראשונה, בגרסה החדשה, תעלה לאוויר ביום ראשון הקרוב בשעה 07:00 בכאן רשת ב, באתר וביישומון כאן.

קריין חדשות

קריין חדשות צילום: כאן, תאגיד השידור הישראלי

הפיפס ישאר

כיוון שמדובר בשינוי היסטורי, החליטו בתחנה לשמר את המרכיבים הנוסטלגיים שמלווים את שידורי החדשות ברדיו מראשיתם ובהם: אות ה"פיפס" הנוסטלגי שמעיד על תחילת המהדורה לצד "קול ישראל מירושלים". מרכיבים אלו נשמרו לאות הוקרה לפס הקול שהיה מזוהה עם שידורי החדשות בישראל לאורך עשרות שנים.

מדובר בפרויקט מורכב של חטיבת החדשות בתאגיד השידור הישראלי ובמרכזו שיתוף פעולה ייחודי עם התזמורת הסימפונית ירושלים שהקליטה במיוחד נעימת מוזיקה חדשה וקצבית שתלווה את המהדורה החדשה של כאן רשת ב. שינוי משמעותי וייחודי נוסף הוא: לראשונה בישראל המהדורות יתחילו חצי דקה לפני השעה העגולה במתן כותרות.

כך תשמע המהדורה החדשה

  • המהדורה תחל כחצי דקה לפני השעה העגולה ובה יינתנו הכותרות.

  • המהדורה החדשה תהיה מלווה, לכל אורכה, בנעימת מוזיקה קצבית שמבוצעת על ידי הסימפונית ירושלים בניצוחו של שמואל אלבז. את הנעימה הלחין עופר מאירי.

  • יתווספו קטעי קול (אינסרט) ובהם ציטוטים של הדמויות המרכזיות בחדשות שעשו כותרות.

  • תינתן הפרדה בין ידיעות באמצעות סולמות מוזיקליים מתחלפים.

"לא בכל יום אנחנו מעדכנים גרסה לפס הקול ההיסטורי של החדשות בישראל"

גל ברגר, מנהל תחנת כאן רשת ב, בירך: "תחנת רשת ב משדרת מתקופת קום המדינה כתחנה המובילה את שידורי האקטואליה בישראל. לאורך השנים מהדורות השעה העגולה היו כקודש הקודשים של העשייה החדשותית והן נשמרו בתבנית שלהן ממש עד עצם היום הזה. לא בכל יום אנחנו מעדכנים גרסה לפס הקול ההיסטורי של החדשות בישראל ואנחנו מאוד גאים לעשות זאת ולהכניס את מהדורות החדשות העגולות לעידן חדש, במתכונת שמותאמת לשנת 2023".