שנה וחצי לפני שנפל: תרומת מח העצם המרגשת של מקסים לילד בן 12

במאי 2022, בעת גיוסו לצה"ל הצטרף מקסים מולצ'נוב למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים לאחר מכן נמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12, ונרתם עבורו

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/08/23 20:43 יד באלול התשפג

שנה וחצי לפני שנפל: תרומת מח העצם המרגשת של מקסים לילד בן 12
צוואת החיים של מקסים מולצ'נוב | , צילום: עזר מציון

הערב (ה') הותר לפרסום כי הלוחם שנפל בפיגוע במחסום מכבים הוא סמל מקסים מולצ'נוב, בן 20, שעלה מאוקראינה לישראל והתגורר בהרצליה, לוחם בחטיבת האש 282. מקסים ז"ל הועלה בדרגה מדרגת רב-טוראי לדרגת סמל לאחר מותו.

במאי 2022, בעת גיוסו בבקו"ם, הצטרף מקסים מולצ'נוב למאגר הלאומי לתורמי מח עצם של עמותת עזר מציון. מספר חודשים לאחר מכן קיבל שיחת טלפון מהמאגר לאחר שנמצא מתאים לתרומת מח עצם להצלת חייו של ילד בן 12. מקסים נרתם, עבר את תהליך הבירור הסופי ובחודש דצמבר האחרון הגיע לבית אורנית של עזר מציון ותרם מח עצם למען ילד שלא הכיר.

מעזר מציון נמסר: "חייו שנקטעו באכזריות ימשיכו להתקיים אצל הילד שחייו ניצלו הודות לתרומתו. עזר מציון משתתפת בצערה הכבד של המשפחה ומאחלת החלמה לפצועים".

"מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון"

לאחר התחקיר הראשוני שקיים הערב, הרמטכ"ל התייחס לתמונת המצב המבצעית בעקבות הפיגועים האחרונים ברחבי יהודה ושומרון, ואמר כי "אנו מגבירים את פעילות הסיכול וההגנה ביהודה ושומרון", ובנוסף אמר כי "גם מהתחקיר של הפיגוע הזה נפיק את הלקחים באופן מיידי".