"מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים באנשים עם מוגבלויות"

לאחר עבודת מטה של משרדי האוצר והרווחה ובהובלת סגנית השר מיכל וולדיגר, הוחלט בפתחה של שנת הלימודים על הכרה בטיפול באנשים עם מוגבלויות כמקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית

אלעד הומינר אלעד הומינר, חדשות כיפה 31/08/23 16:17 יד באלול התשפג

"מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים באנשים עם מוגבלויות"
אילוסטרציה | , צילום: shutterstock

לאחר עבודת מטה של משרדי האוצר והרווחה, ושל הארגונים האמונים על הטיפול באנשים עם מוגבלות, בהובלת סגנית שר האוצר מיכל וולדיגר, הוחלט בפתחה של שנת הלימודים תשפ"ד על הכרה בטיפול באנשים עם מוגבלויות כמקצוע בעל מעמד מיוחד המצריך הכשרה בסיסית.

במסגרת זו, יוקצו מאות מיליוני שקלים לטובת חיזוק מעמד המטפלים באנשים עם מוגבלויות תוך יצירת מערך הכשרות ייעודי לעוסקים בתחום. לדברי אנשי המשרדים, המהלך יקדם באופן משמעותי את תפיסת הטיפול החדשה ברוח "חוק שירותי רווחה לאנשים עם מוגבלות". המהלך מסדיר את הפרופסיה המקצועית של תומכים לאנשים עם מוגבלות על ידי קידום המקצועיות שלהם דרך הכשרות שבגינן יזכו גם לתוספת שכר.

"מי שעובדים עם אוכלוסיות המתמודדים עם מוגבלות מקבלים היום חיזוק רציני מאוד"

שר האוצר בצלאל סמוטריץ', אמר כי ההסכם הוא אבן דרך משמעותית בהכרה לה אנו כציבור מחויבים כחברה כלפי אנשים עם מוגבלויות. "מדובר בתוספות משמעותיות לשכר המטפלים וזו בשורה של ממש. אני מודה לסגנית שר האוצר מיכל וולדיגר על ההובלה וההסכם ועל קידום מדיניות חברתית חשובה במשרד האוצר. תודה לשר הרווחה יעקב מרגי ולכלל הגורמים הנוגעים בדבר".

השר יעקב מרגי |

השר יעקב מרגי | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי, אמר כי ההסכם הוא פריצת דרך. "לאחר שנים ארוכות שבהן שכר המטפלים נשחק, אנו מסדירים את המקצוע החשוב של תומך באדם עם מוגבלות כפרופסיה, יוצרים מסלולי קידום ונותנים תוספת שכר משמעותית אשר תהפוך משרות אלו לאטרקטיביות".

"ההסכם הזה מביא לידי ביטוי את התפיסה החברתית העמוקה שלנו", אמרה סגנית שר האוצר, מיכל וולדיגר: "מי שעובדים עם אוכלוסיות המתמודדים עם מוגבלות מקבלים היום חיזוק רציני מאוד. אנחנו משדרגים את השכר שלהם, מעניקים להם מעמד ופרופסיה. המטופלים זקוקים ליציבות וההסכם הזה ישאיר את העובדים בתחום. זו תוכנית רחבה ומצוינת ואני שמחה שהמאמצים שהשקענו נשאו פרי".

סגנית השר מיכל וולדיגר |

סגנית השר מיכל וולדיגר | צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90